آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22320

همراهی اقلیم با زراعت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۴۵ درصدی گندم در سال جاری خبرداد

همراهی اقلیم با زراعت

امسال تولید گندم خراسان شمالی ۴۵ درصد افزایش یافت

صباغ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۴۵ درصدی گندم در سال جاری خبرداد و گفت: به علت بارش های خوب بهاره، تولید گندم نسبت به سال گذشته در استان افزایش یافت.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، وحید صباغ اظهار کرد: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته حدود ۱۳۲ هزار تن گندم برداشت کردند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، افزود: در سال جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد که به علت بارش های خوب بهاره تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

صباغ خاطرنشان کرد: گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت کردند که از مجموع این میزان، ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل شد که نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

گندمکاران محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند

وی گفت: کشاورزان در سال جاری تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز به سیلوهای دولتی تحویل دادند که نسبت به سال گذشته ۵۵۰ درصد رشد را نشان می دهد و هنوز هم تحویل این محصول استراتژیک به این مراکز ادامه دارد.

صباغ ادامه داد: کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و اینک ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان فعال است.

وی از گندمکاران استان خواست تا محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند و با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم با دولت همکاری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای