آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15723

تحویل 20میلیون دز واکسن فلج اطفال موسسه رازی به وزارت بهداشت

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن رازی گفت: سالانه 20میلیون دز واکسن فلج اطفال در این موسسه تولید و تحویل وزارت بهداشت می شود.

تحویل 20میلیون دز واکسن فلج اطفال موسسه رازی به وزارت بهداشت
معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سالانه بیست میلیون دز واکسن فلج اطفال در این موسسه تولید و تحویل وزارت بهداشت می شود.
به گزارش مزرعه سبز ، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی گفت: موسسه رازی تنها مرکز سازنده واکسن فلج اطفال در کشور است که طی سال‌های گذشته سه تیپ یک، دو و سه این واکسن را تولید می کرد و با استفاده از و اکسن خوراکی فلج اطفال موسسه رازی، تیپ دو در کشور ریشه کن شد.
وی افزود: در سال های اخیر با حذف تیپ دو، واکسیناسیون فقط برای تیپ یک و سه انجام می شود و سالیانه نیز حدود 20 میلیون دُز واکسن فلج اطفال با اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موسسه رازی تولید و در اختیار این وزارت خانه قرار می گیرد.
معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی یادآور شد: در سال جاری نیز برای تولید بیست میلیون دز واکسن پولیو - فلج اطفال- برای تیپ های یک و سه این بیماری برنامه‌ریزی شده است.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای