کاهش استرس به کمک رژیم غذایی

0
نتایج تحقیقی نشان داد که مصرف غذاهای تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز تأثیر قابل توجهی در کاهش سطح استرس دارد و به بهبود سلامت روان کمک میکند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ویفروم، وقتی نوبت به مقابله با استرس می رسد، اغلب به ما گفته میشود بهترین چیزهایی که می توانیم انجام دهیم ورزش، وقت گذاشتن برای فعالیت های مورد علاقه مان یا امتحان مراقبه و تمرکز حواس است اما طبق تحقیقات منتشر شده، انواع غذاهایی که ما می خوریم نیز ممکن است راه موثری برای مقابله با استرس باشد.
نتایج آخرین مطالعه در این زمینه نشان داده است که خوردن غذاهای تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز به مدت تنها چهار هفته تأثیر قابل توجهی در کاهش سطح استرس دارد.
در طول دهه گذشته، تحقیقات زیادی نشان داده است که رژیم غذایی می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان ما داشته باشد. در واقع، رژیم غذایی سالم حتی ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های روانی رایج را کاهش دهد.
مکانیسم های زیربنای تأثیر رژیم غذایی بر سلامت روان هنوز به طور کامل شناخته نشده است اما یک توضیح برای این پیوند می تواند از طریق رابطه بین مغز و میکروبیوم ما (تریلیون ها باکتری که در روده ما زندگی می کنند) باشد.
در حالی که نتایج تحقیقات قبلی نشان داده که استرس و رفتار با میکروبیوم ما مرتبط است، تا به حال مشخص نبود که آیا تغییر رژیم غذایی و میکروبیوم ما می تواند تأثیر مشخصی بر سطوح استرس داشته باشد یا خیر.
در این تحقیق، ۴۵ فرد سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله با رژیم های غذایی نسبتاً کم فیبر انتخاب شدند که بیش از نیمی از آنها زن بودند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به طور تصادفی از یک رژیم غذایی طی چهار هفته مطالعه پیروی کردند.
به حدود نیمی از آنها رژیمی داده شد که توسط متخصص تغذیه طراحی شده بود. این رژیم به عنوان یک رژیم سایکوبیوتیک شناخته می شود زیرا شامل غذاهایی است که با سلامت روانی بهتر مرتبط است. به طرز جالبی، افراد در گروه رژیم روانشناختی گزارش کردند که استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری داشتند.
مطالعات دیگر نیز نشان دادند که میکروب های روده در فرآیندهای خواب نقش دارند بنابراین ممکن است این ارتباط را توضیح دهند.
نتایج نشان می دهد که میتوان از رژیم های غذایی خاص برای کاهش سطح استرس استفاده کرد. این نوع رژیمها همچنین ممکن است در دراز مدت به محافظت از سلامت روان کمک کنند زیرا میکروب های روده را هدف قرار می دهند.
مطالعه ما شواهد هیجانان گیزی ارائه میدهد که یک راه موثر برای کاهش استرس رژیم غذایی است.
مقاله قبلیمازوت سوزی در کشور کمتر شد
مقاله بعدیراهکارهای مقابله با سرمازدگی

پاسخ شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید