آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26674

کشت قراردادی در انحصار بخش دولتی

ضرورت ورود بخش خصوصی دبیر خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه در بحث کشت قراردادی محصولات کشاورزی بخش خصوصی باید پای کار بیاید، گفت: در حال حاضر کشت این محصول در

کشت قراردادی در انحصار بخش دولتی

ضرورت ورود بخش خصوصی

دبیر خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه در بحث کشت قراردادی محصولات کشاورزی بخش خصوصی باید پای کار بیاید، گفت: در حال حاضر کشت این محصول در انحصار بخش دولتی است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ علیقلی ایمانی اظهارکرد: بسیاری از محصولات کشاورزی مانند کلزا به علت عدم شرایط مناسب در بخش بازرگانی با کاهش سطح کشت روبه رو است.

دبیرخانه کشاورز گلستان افزود: کشاورزی که با کشت قراردادی کلزا محصول را در اردیبهشت ماه به دولت فروخته و بعد از هشت ماه به پول خود رسیده انگیزه ای برای کشت دوباره این محصول ندارد.

در بحث کشت قراردادی محصولات کشاورزی بخش خصوصی باید پای کار بیایند

وی با بیان این مطلب که در بحث کشت قراردادی محصولات کشاورزی بخش خصوصی باید پای کار بیایند، گفت: در حال حاضر کشت این محصول در انحصار بخش دولتی است و به همین خاطر بخش خصوصی به علت بهره مندی از رانت دولتی در کشت قراردادی ورود نمی کند.

دبیرخانه کشاورز گلستان ادامه داد: باید ‌واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی مقید به عقد قرارداد با کشاورز شوند تا بر اساس نیاز استان یا کشور، زارعان محصولات کشاورزی را تولید کنند.

به گفته ایمانی، کشت قراردادی محصولات کشاورزی حائز اهمیت است زیرا بر اساس نیاز کشور تولید شده و از سویی کشاورز هم از نظر اقتصادی تامین می شود.

کشت گیاهان دارویی گزینه مناسبی برای کشاورزان است

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی گزینه مناسبی برای کشاورز است، خاطرنشان کرد: در بخش گیاهان دارویی باید بازاریابی انجام شود بر این اساس کشت قراردادی یکی از مولفه های توسعه این محصولات است.

ایمانی عدم سیاست های مدون در اقتصاد کشور را چالش جدی برای تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: قیمت ها باید بر اساس شرایط اقتصادی تعیین شود و شناور یا ثابت بودن آن با اوضاع بازار سنجیده شود.

وی به ساماندهی بازرگانی محصولات کشاورزی در الگوی کشت تاکید کرد و گفت: این مساله همیشه در الگوی کشت بسیار مهم بوده زیرا اگر به اقتصاد خانوار کشاورز توجه شود می توان به رعایت الگوی کشت امیدوار بود در غیر این صورت هیچ تضمینی برای رعایت الگوی کشت وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای