آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25727

بازارهای هدف صادرات سم از دست رفت

گیل‌آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم با بیان اینکه از خرداد جاری تا به امروز ۷هزار تن محصول صادر کرده ایم، گفت: به دلیل ممنوعیت صادرات، بازارهای هدف را از

بازارهای هدف صادرات سم از دست رفت
گیل‌آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم با بیان اینکه از خرداد جاری تا به امروز ۷هزار تن محصول صادر کرده ایم، گفت: به دلیل ممنوعیت صادرات، بازارهای هدف را از دست داده ایم و بازیابی آنها زمانبر است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ بخش کشاورزی کشور در حالی با مشکلات متعددی مواجه است که بخش قابل توجهی از این مشکلات مربوط به مسائل داخلی است و برخی قوانین و بخش نامه ها به این مشکلات دامن می زند. از جمله مسائل پیرامون بخش کشاورزی بحث نوسان های قیمتی سموم و آفت کش ها است که در برخی مواقع موجب کاهش استفاده توسط کشاورزان شده که تبعاتی همچون افزایش آفات در باغات و مزارع می شود. با این وجود تولید کننده های بخش نیز درگیر این مشکلات هستند.

به بهانه تخصیص ارز ترجیحی ۴ سال صادرات سموم را ممنوع کردند

به طوری که مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: واحدهای تولیدی ما نیز همچون کشاورزان درگیر مسائل و مشکلات بسیاری هستند.
گیل آبادی افزود: همانطور که می دانید به مدت ۲ سال به بهانه تخصیص ارز ترجیحی صادرات سموم و آفت کش های داخلی را ممنوع کردند و این خود مسائل زیادی برای واحدهای تولیدی ما به همراه داشت.
وی تصریح کرد: بعد از اینکه تخصیص ارز ترجیحی را متوقف کردند ۲سال دیگر طول کشید و صادرات را آزاد نکردند. به عبارت دیگر در این دو سال هم در حالی که ارز نیمایی می دادند باز هم صادرات را باز نکردند که بر مشکلات ما بیش از گذشته افزود.

از خرداد ماه جاری تا به امروز ۷ هزار تن سموم کشاورزی به بازارهای اطراف صادر کردیم

گیل آبادی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری ها صورت گرفته الان صادرات انواع سموم کشاورزی آزاد است، گفت: از خرداد ماه جاری که صادرات آزاد شده تا الان حدود ۷هزار تن صادرات داشته ایم.
وی ادامه داد: با از سرگیری صادرات توانسته ایم با بازارهای آسیای میانه، عراق و افغانستان ارتباط بگیریم و به این کشورها بار صادر کنیم.
رئیس انجمن تولید کنندگان سموم و آفتکش های کشور در خصوص اصلی ترین موانعی که در فرایند صادرات پیش رو دارند نیز اظهار داشت: به هر حال چهار سال صادرات این محصولات ممنوع بوده است و می توان گفت بازارها کاملا از دست رفته است.
وی افزود: به عبارت بهتر به دلیل اینکه چهار سال در بازارهای صادراتی حضور نداشته ایم و باری ارسال نکرده ایم در نتیجه الان بازاریابی و بازار سازی مجدد در این بازارهای از دست رفته بسیار سخت است به خصوص اینکه کشورهای دیگری جای ما را در این بازارها گرفته اند.
گیل آبادی تصریح کرد: بنابراین باز پس گرفتن بازارهایی که قبلا در آنجا فعالیت داشتیم زمانبر و سخت است و مستلزم گذشت زمان و بازاریابی های جدید در این مناطق است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای