آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39023

به مناسبت روز جهانی سگ؛ دوست وفادار انسان

26 آگوست، روز جهانی سگ‌ها، روزی است که میزان اهمیت سگ‌ها را برای ما مشخص می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد تا به مشکلات سگ‌‏ها که به آن‌‏ها پرداخته نمی‏‌شود،

به مناسبت روز جهانی سگ؛ دوست وفادار انسان
26 آگوست، روز جهانی سگ‌ها، روزی است که میزان اهمیت سگ‌ها را برای ما مشخص می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد تا به مشکلات سگ‌‏ها که به آن‌‏ها پرداخته نمی‏‌شود، توجه کنیم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ این روز توسط نویسنده و متخصص رفتارهای حیوانات، کالین پیج (Colleen Paige)، در سال 2004 تعیین شد. او این روز را نه تنها برای قدردانی از سگ‌‏ها، بلکه برای توجه به مشکلات آ‌‌‌نها ‌معین کرد.

وفادارترین دوست انسان

چندین روش مختلف برای جشن گرفتن این روز وجود دارد. برخی از افراد تصمیم می‏‌گیرند که در این روز وقت بیشتری را به گذراندن با سگ خود اختصاص دهند یا اسباب‌بازی و لباس جدیدی برای سگ خود بخرند.
افراد دیگری نیز هستند که تصمیم می‏گیرند در این روز به صورت داوطلبانه وقت و پول خود را برای کمک به سازمان‏‌های مختلف حمایت از سگ‏‌ها هزینه کنند.

خدمات سگ‌ها به انسان

سگ‌ها همواره در شکار، نگهبانی، چوپانی، راهنمایی، ردیابی و اموری از این دست، همراه انسان‌ها بوده‌اند. تا به امروز که برای یافتن بمب و مواد مخدر و همچنین کمک به دستگیری سارقان و خلافکاران به‌صورت صادقانه و جان بر کف در خدمت پلیس قرار دارد.
همچنین در حوادث و اتفاقاتی همچون زلزله، آماده جستجو و زنده یابی و نجات انسان‌های گرفتار در زیر آوارها هستند، همراه ماست و زمانی دیگر همچون پرستار و درمانگر کمک رسان به انسان‌هایی است که دچار ناتوانی جسمی و یا بیماری هایی مانند افسردگی و … دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک و همراهی می‌نماید.

سگ مین‌یاب اوکراینی برنده کن شد - بهار نیوز

سگ مین‌یاب اوکراینی برنده کن شد - بهار نیوز

سگ‌های خبرساز سال

در ادامه نگاهی بر چند سگ خبرساز سال می‌اندازیم:
-پاترون، سگ مین‌یاب در کمک به التیام دردهای مردم اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور نقش داشته است. از جمع‌آوری کمک‌های مالی گرفته تا کشف مواد منفجره و حمایت عاطفی.
او به دلیل خدماتش برنده جایزه افتخاری جشنواره کن شد.

-پروتئو، سگ امدادگر مکزیکی در زلزله اخیر ترکیه در جریان جستجو بازماندگان جان باخت. مربی پروتئو گفت که او پس از سفری طولانی و ساعت‌ها جستجوی طاقت‌فرسا در هوای بسیار سرد، بر اثر «خستگی» جان باخت. امسال یک مرکز توانبخشی حیوانات خیابانی در ترکیه به نام پروتئو نام‌گذاری شد.
-پس از آن دولت ترکیه یک توله سگ ژرمن شپرد را به نشان سپاسگزاری از کمک‌ سگ‌های امدادگر مکزیک در زلزله اخیر به این کشور اهدا کرد. دولت ترکیه گفت امیدوار است این توله سگ ادامه‌دهنده راه پروتئو، باشد.

تاسیس فدراسیون جهانی سگ

در سال ۱۹۱۱ کشورهای بلژیک، آلمان، فرانسه و هلند به تاسیس فدراسیونی به نام فدراسیون جهانی سگ اقدام نمودند.
F.C.I تشکیلاتی است که به قصد تشویق و رواج پرورش و نگهداری و استفاده از سگ با توجه به نژاد و خصوصیات فیزیکی و… برای هر نژاد و بررسی توانایی‌های انجام کار و اعمالی را که می‌توان به آن ها سپرد، اقدام می‌نماید.

فدراسیون سگ در ایران I.K.C

در ایران نیز در راستای اهداف فدراسیون جهانی سگ و به نمایندگی آن سازمان تشکیلاتی به نام فدراسیون سگ ایران I.K.C در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد که با برگزاری کلاس‌های مربیگری و پرورش انواع سگ‌ها و اقدامات فرهنگی و چاپ و ترجمه کتاب و ثبت شجره‌نامه و سایر امور مربوط به سگ همگام با اهداف F.C.I در کشور ایران مشغول فعالیت است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای