آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26317

توله یوزهای توران وارد مرحله بحرانی رشد شدند

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به اینکه دندان‌های دو توله یوز تازه متولد شده در حال جوانه زدن است، گفت: توله ها یک مرحله بحرانی رشد برای تغییر

توله یوزهای توران وارد مرحله بحرانی رشد شدند
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به اینکه دندان‌های دو توله یوز تازه متولد شده در حال جوانه زدن است، گفت: توله ها یک مرحله بحرانی رشد برای تغییر عادت غذایی دارند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ غلامرضا ابدالی در خصوص وضعیت دو قلاده توله یوزی که هم اکنون در استان سمنان قرار دارند، گفت: بر اساس اخبار واصله از اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان و گزارشات کارشناسان، حال توله‌ها بسیار خوب ارزیابی می‌شود و یک مرحله بحرانی رشد برای تغییر عادت غذایی را در پیش رو داریم.
مرحله تغییر تغذیه از شیر به گوشت و تغییر گوارش آن‌ها از مراحل بسیار بحرانی در روند رشد و بقا توله‌ها است که امیدواریم توله‌ها بتوانند از این مرحله دشوار به سلامت عبور کنند
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست عنوان داشت: در حدود چهار هفتگی دندان‌های این گونه در حال جوانه زدن است که در خصوص تغذیه آن‌ها طبق پروتکل مراکز پرورش یوزپلنگ در آفریقا پیش خواهیم رفت، اما مرحله تغییر تغذیه از شیر به گوشت و تغییر گوارش آن‌ها از مراحل بسیار بحرانی در روند رشد و بقا توله‌ها است که امیدواریم توله‌ها بتوانند از این مرحله دشوار به سلامت عبور کنند.
گفتنی است؛ دو یوزپلنگ تازه متولد شده هفته پیش توسط یک چوپان شناسایی و تحویل محیط بانی منطقه توران در سمنان شدند. پس از بررسی‌ها صورت گرفته جنسیت دو توله یوز که آذر و توران نام گرفتند، ماده و سن آن‌ها حدود ۳ تا ۴ هفته اعلام شد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • ستی پاسخ به نظر

    به امیدخدااین مرحله بحرانی روپشت سرمیزارن

چندرسانه‌ای