آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17771

طبقه متوسط هم با برنج ایرانی خداحافظی کرد

افزایش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: طبقه متوسط و رو به پایین با برنج ایرانی خداحافظی کردند چراکه توان خرید هیچ

طبقه متوسط هم با برنج ایرانی خداحافظی کرد

افزایش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: طبقه متوسط و رو به پایین با برنج ایرانی خداحافظی کردند چراکه توان خرید هیچ یک از ارقام برنج ایرانی را ندارند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل ازا یلنا، حسن تقی زاده با بیان اینکه برنج داخلی در یک ماه اخیر افزایش نرخ 15 درصدی را تجربه کرده است، گفت: قیمت برنج کشت دوم (هاشمی، امراللهی، بی‌نام) در بنکداری به کیلویی 130 هزار تومان و برنج کشت اول به کیلویی 110 تا 115 هزار تومان رسیده است.
این فعال اقتصادی با اشاره به نرخ ارقام مختلف برنج داخلی در بنکداری، افزود: فجر کیلویی 92 هزار تومان، شیرودی کیلویی 78 هزار تومان، ندا کیلویی 70 هزار تومان شده است.
به گفته وی؛ نرخ برنج خارجی نیز روند افزایشی شده و برنج باسماتی پاکستانی کیلویی 40 هزار تومان و برنج پاکستانی 386 به کیلویی 27 هزار تومان رسیده است.
تقی‌زاده با اشاره به تاثیر برنج خارجی در ایجاد تعادل در بازار، گفت: طبقه متوسط و رو به پایین با برنج ایرانی خداحافظی کردند چراکه توان خرید هیچ یک از ارقام برنج ایرانی را ندارند.

قیمت برنج داخلی در یک ماه اخیر متاثر از تورم بوده است

وی با بیان اینکه 80 درصد از افزایش قیمت برنج داخلی در یک ماه اخیر متاثر از تورم بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر عواملی چون احتکر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ورود دلالان به شبکه فروش در افزایش نرخ برنج متاثر نیست و افزایش نرخ برنج متاثر از تورم موجود در کشور است. همچنین عرضه برنج داخلی در هفته‌های اخیر کاهش یافت این در حالیست که تقاضا برای خرید برنج افزایش پیدا کرده است.
بنا به اظهارات رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل؛ گرم شدن هوا احتمال دپو برنج داخلی را کاهش می‌دهد چراکه این نوع برنج در گرما شپشک می‌زند.
تقی ‌زاده تاکید کرد: از اوایل مرداد سال جاری برنج کشت جدید روانه بازار خواهد شد و این احتمال وجود دارد با عرضه برنج کشت جدید قیمت این محصول حدود 20 درصد افت قیمت داشته باشد اما نباید انتظار داشته باشیم نرخ برنج مانند گذشته شود.
رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با اشاره به مقاومت کشاورزان در عرضه برنج، تصریح کرد: سال گذشته افزایش قیمت برنج باعث شد کشاورزان رغبتی برای فروش محصول از خود نشان ندهند و یک چهارم محصول را می‌فروشند تا بدهی‌های خود را بپردازند و بقیه محصول را به امید افزایش نرخ مجدد نگه می‌دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برآورد افزایش حجم تولید برنج در سال زراعی جدید قابل پیش‌بینی است، افزود: شرایط آب‌وهوایی و همت کشاورزان باعث شده امیدوار به افزایش تولید باشیم و احتمال برداشت بالای 2 میلیون و 400 هزار تن برنج وجود دارد.
تقی‌زاده در پایان بیان کرد: اگر در 15 روز آینده آفتاب شدید نباشد و شرایط آب و هوایی تغییر نکند می‌توان امیدوار به افزایش تولید در سال زراعی جدید باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

  • روناک پاسخ به نظر

    چرا مردم باید تاوان تصمیم های تشنگان قدرت را بدهند؟

چندرسانه‌ای