آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25264

فرصت طلایی صادرات مرغ گوشتی

شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از کشورها و مصون ماندن مزارع پرورش مرغ گوشتی در کشور از این بیماری، فرصت طلایی برای صادرات این محصول فراهم

فرصت طلایی صادرات مرغ گوشتی
شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از کشورها و مصون ماندن مزارع پرورش مرغ گوشتی در کشور از این بیماری، فرصت طلایی برای صادرات این محصول فراهم کرده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با موافقت کویت با وارد کردن مرغ گوشتی از ایران، گفت: با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از کشورها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که در ایران به عمل آمده است ما توانستیم مانع از ورود این بیماری به کشور شویم.
بیشتر بخوانید: موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده
آقامیری افزود کشورهای درگیر این بیماری به دلیل معدوم کردن پرندگان مبتلا به بیماری و برقراری شرایط قرنطینه، نیاز به واردات مرغ گوشتی پیدا کرده اند و با توجه به اینکه با تشکیل ستاد ملی آنفلوانزا در کشور و رصد اوضاع تا کنون هیچ کانونی از درگیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده بازار خوبی برای تولید کنندگا ما ایجاد شده است و اخیرا کویت واردات مرغ گوشتی از ایران را آزاد اعلام کرد.

افزایش تولید در کشور و وجود قمیت تعادلی در بازار مرغ

به گفته آقا میری از طرفی با توجه به افزایش تولید در کشور و وجود قمیت تعادلی در بازار مرغ، این فرصت طلایی برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی فراهم است که مازاد تولید خود را صادر کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی در باره صادرات جوجه و مرغ گوشتی نژاد آرین نیز گفت تصمیم‌های مربوط به نژاد مرغ آرین که یک نژاد بومی است در سطح وزارت جهاد کشاورزی و شورای عالی امنیت ملی گرفته می‌شود؛ و البته سازمان دامپزشکی آمادگی دارد کمک کند مزارعی که این نژاد را پرورش می‌دهند بتوانند صادرات داشته باشند.
به گفته آقا میری در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در کشور تولید می‌شود و این ظرفیت وجود دارد که میزان تولید به ۳ میلیون تن برسد و مازاد آن صادر شود و این ظرفیت سازی می‌تواند هم به اشتغال پایدار و هم توسعه صنعت مرغداری منجر شود وبه اقتصاد کشور کمک کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای