آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18364

وعده‌های ساداتی‌نژاد در 5محور برنامه‌هایش محقق نشد

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم گفت: اجرای الگوی کشت، سنددار کردن اراضی کشاورزی، ایجاد رصدخانه کشاورزی، دیپلماسی غذایی و سرمایه‌گذاری

وعده‌های ساداتی‌نژاد در 5محور برنامه‌هایش محقق نشد
رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم گفت: اجرای الگوی کشت، سنددار کردن اراضی کشاورزی، ایجاد رصدخانه کشاورزی، دیپلماسی غذایی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پنج اولویت سیدجواد ساداتی‌نژاد در بدو تصدی پست وزارت بود که تاکنون و در آستانه یکی سالگی دولت محقق نشده و از سوی وزارتخانه نیز حرکتی برای تحقق اهداف گفته شده نمی‌بینیم.
علیرضا الوندی در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: متأسفانه در تمام دولت‌ها مدیران دولتی خود را از بخش عمومی تولید جدا می‌دانند و وقتی این ارتباط برقرار نباشد، تصمیمات غیرقابل اجرا می‌شود.
الوندی افزود: حرکت وزیر طی یک سال اخیر در راستای حذف برخی یارانه‌های بخش کشاورزی بوده و به جای آن چیزی نداده. حذف یارانه بذر، سوخت و نهاده‌های دامی از مهم‌ترین اتفاقاتی بوده که طی چند سال اخیر رخ داده و به کشاورزان آسیب زده است، در حالی که وزیر باید از بخش کشاورزی پس از حذف ارز دولتی دفاع می‌کرد و جایگزینی برای یارانه حذف شده ارائه می‌داد.
وی با بیان این‌که در قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود به تولیدکننده یارانه بدهند، ولی محقق نشد، گفت: راهکار و زیرساخت‌های مناسبی تاکنون در جهت اجرای الگوی کشت، سنددار کردن اراضی کشاورزی، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دیپلماسی غذایی نمی‌بینیم و آحاد جامعه کشاورزی چیزی لمس نمی‌کنند و دلیل آن این است که بخش تصمیم‌گیر از تولیدکننده جداست، در حالی‌که 98درصد تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیر دولتی فعالیت‌هایش در راستای خوشامد رئیس دولت است

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم با اشاره به این‌که امیدوار بودیم وزیر جهاد دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات حرکت کند، اظهار داشت: متأسفانه امید ما ناامید شده و دلیل آن هم این است که وقتی مدیر دولتی مسئول بخش کشاورزی شود، فعالیت‌هایش در راستای دستورات رئیس دولت و خوشامد اوست و ارتباطی نیز با تشکل‌ها ندارد.
الوندی افزود: در شرایط فعلی اتخاذ تصمیم‌های خلق‌الساعه بدون ایجاد زیرساخت برای رفع مشکلات ناشی از حذف یارانه‌ها کار را بر تولیدکنندگان سخت کرده است. دولت باید ابتدا با ایجاد زیرساخت‌ها خودکفایی کشور در حوزه ذرت علوفه‌ای را رقم می‌زد و بعد نسبت به حذف ارز واردات آن اقدام می‌کرد و وقتی این اتفاقات می‌افتد، نشان می‌دهد وزیر شناختی از بخش تولید ندارد و کارهایش در جهت جلب نظر رئیس دولت است.
رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد توسعه کشاورزی مردم در پایان گفت: تبعات عملکرد غیرتخصصی مسئولان حوزه کشاورزی خود را طی یکی -دو سال آینده نشان خواهد داد و مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. وی در پایان اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان از ظرفیت نخبگان کشاورزی و متولیان بخش و هیئت علمی‌های دانشگاه‌ها برای تلفیق علم و تجربه استفاده کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای