آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39216

پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه گیاهان دارویی در اراضی دیمزار

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به برنامه ستاد برای پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه بخش گیاهان دارویی در اراضی دیمزار گفت: این عدد برای گندم و جو ۵۰ درصد

پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه گیاهان دارویی در اراضی دیمزار

بیمه مخاطرات را به حداقل می‌رساند

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به برنامه ستاد برای پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه بخش گیاهان دارویی در اراضی دیمزار گفت: این عدد برای گندم و جو ۵۰ درصد خواهد بود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، مراسم معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت در محل این وزارتخانه برگزار شد.
در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بیمه مخالفان و موافقان سرسختی دارد. بیمه در معنا به مفهوم کنترل ریسک بوده که مخاطرات را به حداقل می‌رساند.
بیشتر بخوانید: همه محصولات کشاورزی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند

بیمه بخش کشاورزی نسبت به سایر بیمه‌ها متفاوت است

وی افزود: بیمه در حوزه کشاورزی نسبت به سایر بیمه‌ها متفاوت است. در این بخش بیمه دیمزارها نیز تفاوت دارد زیرا حادثه‌ها مشخص نیست و اینجا با گروهی رو به رو هستیم که حداقل درآمدها را دارند. به عنوان مثال یک کشاورز در منطقه‌ای دورافتاده مشغول کشت دیم است که خسارات طبیعی در آن مشخص نیست بنابراین قراردادها باید به گونه‌ای باشد که کشاورز تشویق به بیمه کردن محصولاتش شود.
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام‌ افزود: سه سال قبل برای ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی بخش دیمزارها برنامه‌ریزی شد و ۱۰۰ درصد این اراضی بیمه شدند. سال بعد این برنامه‌ها برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم بود که فقط ۵۴ درصد بیمه انجام شد.
به گفته وی، با افزایش آمارها به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار فقط ۴۴ درصد بیمه برای این اراضی محقق شد.
سیدهاشمی تاکید کرد: باید این موضوع پیگیری شود که چرا کشاورزان نسبت به بیمه این اراضی استقبال کمی داشته‌اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای