آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30088

کاهش قیمت پیاز در هفته آینده

معاون امور زراعت گفت: با توجه به محدودیت صادرات پیاز پیش بینی می شود که قیمت این محصول در هفته آینده کاهش یابد. اخبار سبز کشاورزی؛ علیرضا مهاجر در حاشیه اولین

کاهش قیمت پیاز در هفته آینده
معاون امور زراعت گفت: با توجه به محدودیت صادرات پیاز پیش بینی می شود که قیمت این محصول در هفته آینده کاهش یابد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ علیرضا مهاجر در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی با اشاره به دلایل گرانی پیاز در بازار گفت: ارزان بودن پیاز در سال گذشته منجر به کاهش کشت محصول از سوی کشاورزان شد و از طرفی به دلیل عدم ممنوعیت صادرات سبزی و صیفی و اختلاف قیمت ارز، بخشی از محصول تولید به خارج صادر شد که در نهایت منجر به نوسان و التهاب بازار پیاز در داخل شده است.
به گفته او، با توجه به محدودیت صادرات پیاز امیدواریم قیمت در این هفته کاهش یابد.

وضعیت تولید گندم

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید گندم گفت:حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم داریم که از این میزان حدود یک‌میلیون و ۹۵۰ هزارهکتار اراضی آبی و سه میلیون و ۹۵۰هزار هکتار نیز اراضی دیم است.
او ادامه داد: استان های شمالی و شمال غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه،قزوین خشکسالی نسبت به سال های گذشته مواجه بودند. درحالیکه مابقی استان ها نیز نسبت به سال گذشته میزان بارش مشابه یا حتی بیشتری داشتند.
مهاجر گفت: با توجه به اهمیت بارش های اردیبهشت،از الان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت. هرچند امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

بیش از دو میلیون هکتار جو کشت شده

به گفته او، در زمینه علوفه و جو سطح زیر کشت مناسبی داریم. بیش از دو میلیون هکتار جو کشت شده که امیدواریم بخش زیادی از نیاز دام ها را تامین کند.
معاون امور زراعت ادامه داد: در خصوص محصولات چون چغندرقند، پنبه و بسیاری از دانه های روغنی نیز امیدواریم بتوانیم سطح زیرکشت مناسبی داشته باشیم چرا که به رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن مواجه بودیم تدارک کود به اندازه کافی انجام شده است.
مهاجر به کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشت قراردادی نیز شرایط خوبی را طی کرده است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم تحت پوشش کشت قرار دادی قرار گرفته اند که امیدواریم در سال‌های آتی با اصلاح اجرای الگوی کشت شرایط بهتری ایجاد شود.

جهش تولید در دیمزارها

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از کارهای خوبی که در کشور انجام شده بحث جهش تولید در دیمزارهاست که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اتفاقات خوبی را طی می کند. برنامه ما افزایش تولید تا حدود ۴میلیون و۲۰۰هزار هکتار است که ۹۰ درصد آن محقق شده است.
او گفت: اعتقاد ما بر این است که قیمت ارز کاهش می‌یابد و هم قیمت اقلام اساسی که مهم‌ترین نیاز روزانه مردم است کاهش پیدا خواهد کرد چرا که هیچ کمبودی در گوجه فرنگی، پیاز ، سیب زمینی و برنج نداریم. گرانی بستگی به مسائل دیگری دارد که در حوزه کاری ما نیست.

قیمت خرید تضمینی گندم تغییر کرده است؟

مهاجر در پاسخ به سوای مبنی بر آنکه آیا قیمت خرید تضمینی گندم تغییر کرده است یا خیر، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱هزار و۵۰۰ تومان بعلاوه ۱۵۰۰ تومان جایزه است که در مجموع ۱۳ هزار تومان خواهد شد.
او گفت: تاکنون در خصوص اصلاح قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم به ۱۵ هزارتومان بحثی نشده است‌.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای