آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26420

یک میلیون تن تولید مازاد مرغ در کشور داریم

عضو انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با اشاره به وجود یک میلیون تن مازاد تولید مرغ در کشور گفت: باید بازار مرغ را آزاد بگذاریم. به گزارش اخبار سبز

یک میلیون تن تولید مازاد مرغ در کشور داریم
عضو انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با اشاره به وجود یک میلیون تن مازاد تولید مرغ در کشور گفت: باید بازار مرغ را آزاد بگذاریم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا ؛ عبدالعلی طهماسبی با اشاره به وجود شش میلیون هکتار کشتزار و شش میلیون هکتار زمین دیم در کشور گفت: به رغم ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی، سالانه میلیون ها تن نهاده های دامی نظیر جو و سویا و غیره وارد می شود در حالی که توان تولید آن را در داخل دارا هستیم.
وی با اظهار این که تامین غذا مستلزم توجه بیشتر به حوزه کشاورزی است، بهره گیری از روش های دانش بنیان و فناورانه را برای ارتقای ظرفیت تولید حیاتی برشمرد و گفت: تلاش مسئولان در حوزه اجرا با مسائل و مشکلات زیادی روبرو است.
وی با بیان این که یک سال مشغول ساخت مرغداری چهار میلیون قطعه ای در زمین ۱۰۰ هکتاری هستم، افزود: باید ظرفیت کشتارگاه مناسب برای صادرات داشته باشیم زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق، عمان، قطر و غیره مشتری مرغ ما هستند.
طهماسبی با انتقاد از سیاست های نامناسب در حوزه صادرات گفت: یک روز صادرات مرغ قطع و روزی دیگر آزاد می شود که این رویه مناسب نیست.
وی ظرفیت مصرف مرغ را در کشور ۲.۵ میلیون تن بیان کرد و گفت: یک میلیون تن مازاد تولید در کشور داریم و باید بازار را آزاد بگذاریم تا مکانیزه عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای