آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20416

۸۰ درصد خرمای شرق کرمان خشک شد

رئیس شورای اسلامی استان کرمان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق استان خشکیده و کشاورزی آنان فلج شده است. اخبار سبز کشاورزی: منصور عزیزآبادی رئیس شورای

۸۰ درصد خرمای شرق کرمان خشک شد

رئیس شورای اسلامی استان کرمان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق استان خشکیده و کشاورزی آنان فلج شده است.

اخبار سبز کشاورزی : منصور عزیزآبادی رئیس شورای اسلامی استان کرمان اظهار کرد: تماس‌ها و مکاتبات زیادی از کشاورزان شرق و جنوب استان داشتیم و با توجه به اینکه تنها محصول درآمدزای کشاورزان این منطقه خرما است، از مسؤولان می‌خواهیم به‌طور ویژه به این مسئله رسیدگی کنند و وام‌های بدون بهره در اختیار کشاورزان قرار دهند و در برخی موارد کمک بلاعوض برای کشاورزان در نظر بگیرند.

کشاورزان متضرر شده‌اند

وی عنوان کرد: با توجه به بازدیدهایی که از نخلستان‌های شرق استان داشتیم در بسیاری از نخلستان‌ها میزان خشکیدگی خوشه‌های خرما به ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده است و کشاورزان متضرر شده‌اند.

درآمد کشاورز از محصول خرما بسیار ناچیز است

عزیزآبادی افزود: درآمد کشاورز از محصول خرما بسیار ناچیز است و هزینه جمع‌آوری، برداشت خرما و کارگر بسیار بالاست و دیگر برای کشاورز مقرون بصرفه نیست.

رئیس شورای استان کرمان خاطرنشان کرد: من به‌عنوان نماینده مردم از رئیس جمهور و استاندار درخواست دارم توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند. خسارات بیمه کشاورزی که به کشاورز تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است و حتی کمتر از مبلغی است که کشاورز آن را به صندوق بیمه پرداخت می‌کند. کاشت و برداشت خرما برای کشاورز مقرون به صرفه نیست و بعضی از کشاورزان حتی نمی‌توانند محصول خود را بیمه کنند.

کشاورزان با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبه‌رو هستند

وی با اشاره به اینکه چندین سال است کشاورزان با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبه‌رو هستند و امسال فاجعه‌ای عظیم برای نخل‌کاران رخ داده است، خواستار تحقیق درباره علل خشکیدگی خوشه‌های خرما شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای