آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15419

۷۰ هزار تن خرما روانه بازار می‌شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از تعیین قیمت مصوب خرما مضافتی ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبرداد

۷۰ هزار تن خرما روانه بازار می‌شود
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از تعیین قیمت مصوب خرما مضافتی ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبرداد و گفت: عرضه این محصول با قیمت بیش از نرخ مصوب قابل قبول نیست و برخورد می‌شود.
به گزارش مزرعه سبز به نقل از ایرنا، محمدمهدی برومندی درباره وضعیت بازار خرما اظهار کرد: براساس تصمیم گیری دولت، قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۴۸ هزار تومان و قیمت این محصول در بسته‌های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است که مردم می‌توانند این محصولات را با قیمت‌های مصوب در میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: اکنون ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده که در این ایام روانه بازار می‌شود.
وی افزود: در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران با تولید یک‌ میلیون و ۴۲۰ هزار تن در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار گرفته است.
برومندی با بیان اینکه ۲۰ درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است، افزود: سالانه ۳۸۸ هزار تن به‌ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود.

سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.
وی تصریح کرد: با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.
بررسی ها نشان می‌دهد که طی روزهای اخیر قیمت خرما مضافتی بیش از ۵۵ هزارتومان، خرما خاسویی بیش از ۶۵ تا ۹۰ هزارتومان، خرما پیارم بیش از ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان و خرما زاهدی بیش از ۳۸ تا ۵۰ هزارتومان به فروش می‌رفت.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای