آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44074

رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد

نظارت و کنترل بر نحوه واگذاری زمین باید بیشتر شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر واگذاری زمین برای اجرای دقیق و کامل طرح‌های کشاورزی، تولیدی و صنعتی با جدیت دنبال شود.

نظارت و کنترل بر نحوه واگذاری زمین باید بیشتر شود

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی عصر روز گذشته در نشست شورای معاونین ومدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: در واگذاری زمین باید نظارت و کنترل بیشتر و دقیق‌تری برای اجرای کامل طرح‌های کشاورزی، تولیدی وصنعتی به عمل آید و جلوی هرگونه کوتاهی و انحراف خارج از طرح‌های مصوب گرفته شود.

تغییر کاربری‌ها تهدیدی برای امنیت غذایی

وی افزود: مسئولیت مدیریت حوزه زمین با این سازمان بوده و لازم است در واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف همه ابعاد آن بررسی و به طور مستمر نظارت انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشوربا اشاره به تغییر کاربری‌ها که به عنوان تهدیدی برای امنیت غذایی است، خاطر نشان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای زمین داشته باشیم و مناطقی که دارای خاک حاصلخیز است اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری داده نشود.

وی افزود: لازم است با همکاری دانشگاه‌ها ومراکز علمی آسیب شناسی نیز در خصوص تغییر کاربری اراضی صورت گیرد تا بتوانیم راهکارهای نوین و اثربخش‌تری را در این زمینه به مرحله اجرا گذاریم.

رضا افلاطونی گفت: باید با سامانه‌ای کردن تمام فعالیت ها و خدمات سازمان، فرایند اداری کارها را برای مردم با سهولت و سرعت بیشتری همراه کنیم. همچنین در این نشست معاونین و مدیران کل دفاتر تخصصی گزارشی از اقدامات و برنامه های دردست اجرای خود را ارائه دادند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای