آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45196

رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد

رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی مصداق بارز خدمت ‌به مردم

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی مصداق بارز همکاری و تعامل سه قوه برای حل مشکلات، رفع اختلافات در حوزه زمین و خدمت‌رسانی به مردم است.

رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی مصداق بارز خدمت ‌به مردم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سازمان امور اراضی کشور، در اولین نشست شورای معاونین و مدیران سازمان در سال ۱۴۰۳، رضا افلاطونی بیان کرد: با دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه امور اراضی و زمین، می‌توانیم برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق‌تری برای ارائه خدمات بهتر به مردم داشته باشیم.

رضا افلاطونی در اولین نشست شورای معاونین و مدیران سازمان در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: با داشتن آمار و اطلاعات دقیق در حوزه اموراراضی و زمین می توانیم برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب تری  برای ارائه خدمت‌ بهتر به مردم داشته باشیم.

وی افزود: رعایت نظم و انضباط در اجرای فعالیت‌های مختلف  سازمان نیز بسیار حائز اهمیت است و می تواند برنامه‌ها و اقدامات سازمان را با تحول بیشتری همراه سازد.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت زمین به ایده‌های نوین و خلاقانه نیازمندیم و از نظرات سازنده مدیران و کارشناسان در این حوزه باید استفاده کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: اصلاح برخی از قوانین ضروری به نظر می‌رسد و اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در دست اقدام است.

رضاافلاطونی بیان کرد: برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان در حوزه واگذاری و حفظ کاربری اراضی به بخش خصوصی از اولویت‌های سازمان در سال جدید است؛ باید بخشی از وظایف را به بخش خصوصی سپرد و خود بر فعالیت آنان نظارت داشته باشیم.

رئیس سازمان اموراراضی کشور خاطر نشان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی، رفع تداخلات، حدنگاری، یکپارچه‌سازی اراضی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان، سامانه‌ای کردن تمامی خدمات سازمان و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی، تشدید نظارت ها بر امور،تهیه نقشه جامع کاربری اراضی و مکان محور کردن کلیه فعالیت‌های سازمان از مهمترین اولویت‌های سازمان برای سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: آموزش حین خدمت و بدو خدمت و موضوع بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا افلاطونی گغت:اصلاح ساختار سازمانی مدیریت‌های امور اراضی در دستور کار قرار دارد؛ در سال گذشته قدم‌های خوبی برای این کار برداشته شد و امسال نیز این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

 

تحقق شعار سال باید در برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان درنظر گرفته شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این نشست گفت: تحقق شعار سال باید در برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان درنظر گرفته شود و به عنوان یک اولویت باشد.

وی فزود: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ گفتنی است مردم یک جامعه عنصر اصلی و محوری توسعه آن جامعه هستند و زمین کشاورزی محور تولید غذا و تأمین امنیت غذایی جامعه است و با حضور مردم می‌توان شاهد جهش تولید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمودموسوی گفت:نحوه مشارکت مردم در فعالیت‌های سازمان به طور مناسب تبیین شود و نه افراط و نه تفریط در این حوزه وجود داشته باشد، ضمن اینکه نگاه عدالت بنیان که از لازمه‌های حکومت اسلامی است در این مورد لحاظ شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های تحقق شعار سال در حوزه زمین برای جلب مشارکت مردم بسیار مهم است و در این سازمان ظرفیت‌های خوبی  برای تحقق شعار سال و مشارکت مردمی وجود دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای