خبر فوری
شناسه خبر: 47910

مدیر شرکت خاک دانه در هفتمین نمایشگاه آیفارم:

بهبود کارآیی سیستم دولتی به رشد تولید کمک می‌کند

اخذ مجوز برای تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت یکی از چالش‌های بزرگ در مقابل کارآفرینان و فعالان اقتصادی است.

بهبود کارآیی سیستم دولتی به رشد تولید کمک می‌کند

اخبار سبز کشاورزی؛ سیدعمادالدین موسوی، مدیرشرکت خاک دانه، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما ضمن تشریح مشکلات کارآفرینان برای تاسیس و راه‌اندازی یک واحد تولیدی گفت: شرکت خاک دانه که در زمینه تولید کمپوست، بستر کشت و تامین ماده آلی خاک فعال است، چندین سال است که در این زمینه بازار داخل را تامین می‌کند.

موسوی درباره تاسیس و راه‌اندازی یک واحد تولیدی در ایران و مشکلاتی که بر سر راه این اقدام وجود دارد، می‌گوید: پروسه اخذ مجوز برای تولید در ایران پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مرحله هر کاری است.

پروسه گرفتن مجوز باید چارچوب‌دار داشته باشد

وی می‌افزاید: اگر این پروسه مجوز گرفتن چارچوب‌دار باشد، مسیر مشخص و هدف مشخصی خواهد داشت؛ اما اینکه یک مسیر مشخص دو هفته‌ای گاهی، دو سال طول بکشد، به‌دلیل سیستم اجرایی در ایران است، زیرا تولیدکننده برای دریافت هر آیتم کسب مجوز باید 10 برابر مسیر اصلی و قانونی را طی کند تا مجوز صادر شود، لذا بسیاری از تولیدکنندگان در این مسیر از ادامه کار منصرف می‌شوند.

افراد غیرمسئول چالش ایجاد نکنند

وی گفت: بازرس سفارشی برای ما مسئله است. برای من که تولیدکننده ماده آلی هستم شرایط فضای تولید تعریف شده است و من تک تک تاییدیه‌ها را گرفتم. دیگر نباید به هر بهانه‌ای ایراد بگیرد. اگر کارشناسان تایید می‌کنند، افراد غیرمسئول نباید برای من چالش ایجاد کنند.

همه مواد و دستگاه‌های مورد نیاز ما در ایران وجود دارد

موسوی تاکید کرد: به‌دلیل اینکه همه مواد و دستگاه‌های مورد نیاز ما در ایران وجود دارد. تغییرات نرخ ارز روی کار ما تأثیر 100درصد ندارد، اما در نهایت بازار است که باید طبق آن پیش برویم.

موسوی اقدام به صادرات را چندان جذاب ندانستند و توضیح داد: مجوزهای صادرات داریم، اما با توجه به چالش برگشت ارز در ایران و مشتری‌های بیرون از ایران، این مسئله برای ما چالش‌برانگیز است.

مدیر شرکت خاک دانه درباره مزیت محصول خود بر سایر محصول‌های مشابه تاکید کرد و گفت: سعی کردیم محصولات کاربردی با قیمت به‌صرفه برای مصرف‌کننده تولید کنیم. محصولاتی که هم EC پایین دارند و هم PH خاک را پایین می‌آورند و هم اسیدآمینه آلی و ماده آلی بالایی دارند. بازار هدف ما مصرف‌کننده کشاورز و باغدار است.

موسوی بر موثر بودن محصول تولیدی شرکت خاک دانه تاکید و اضافه کرد: محصولی که تولید کرده‌ایم، اثرگذار است و در بیرون از ایران با همکاری چندین دانشگاه بزرگ به‌طور آزمایشی اجرا کرده‌ایم. کشاورز باید خودش ببیند چیزی که واقعی نتیجه می‌دهد، ارزش وقت دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای