آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44802

همایشی به وسعت سه میلیون هکتار باغ

برند بهکو از آغاز تا حضور جهانی

روزی که به ذهن بهزاد روحانی جوان، نخستین ایده تولید ادوات، تجهیزات و ابزارآلات مکانیزاسیون باغی خطور نمود؛ کسی فکر نمی‌کرد زمانی فرا می‌رسد در هر باغی، تعدادی از قیچی‌ها، اره‌ها، شاخه‌زن‌ها، چاقوی پیوندزنی و دیگر ادوات با نام بهکو، کار باغبانی باغداران را تسهیل می‌کند.

برند بهکو از آغاز تا حضور جهانی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ مهم‌تر اینکه روحانی جوان در کوران کار و تجربه به این نتیجه رسید که دانش فنی کشورهای پیشرفته اروپایی و آسیایی و هوشمندسازی ادوات می‌تواند انقلابی در صنعت باغبانی پدید آورد که ایجاد کارخانه‌ای در تایوان و ساخت محصولاتی در ایتالیا را استارت بزند.

اینک مهندس بهزاد روحانی با کوله‌باری از تجربه ساخت داخل و به‌روزرسانی با دانش فنی بین‌المللی و تاثیرگذار در ارتقای جایگاه باغداری کشور توانسته در 32 استان، 180 مشتری خوشنام و پرکار را تدارک ببیند.

شرکت بهکو 2

نخستین گردهمایی عاملان فروش شرکت نیک ابزار آسیا 15 اسفند 1402 در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار شد. در این همایش مهمانانی از وزارت جهادکشاورزی، آقای ثنایی و هیات همراه، و آقای طوسی، ریاست محترم بانک سپه و سایر مدیران و پرسنل شرکت بهکو و عده‌ای از عاملیت‌های مجاز و گریددار شرکت بهکو در جمع کارشناسان صنعت باغبانی و خبرنگاران حوزه کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تکنولوژی روز ژاپن، کره‌جنوبی، ایتالیا و تایوان در خدمت باغداران ایران

برند بهکو 3

مهندس بهزاد روحانی بنیانگذار شرکت بهکو و از چهره‌های ماندگار در حوزه باغبانی کشور که آرزویی جز تعالی صنعت باغداری و افزایش بهره‌وری و سودآوری باغداران ندارد با شعری از سعدی سخنان خود را آغاز کرد:

به نام خداوند جان و خرد

کز این برتر اندیشه بر نگذرد

با عرض سلام، ادب و خیرمقدم به همه مهمانان عزیز، مدیران و کارشناسان محترم وزارتخانه و عاملان محترم شرکت نیک ابزار آسیا، همچنین، به جناب آقای ثنایی و اعضای محترم هیات‌مدیره و جناب آقای طوسی، ریاست محترم بانک سپه، و دیگر حضار ارجمند. بسیار خوشوقتم که اولین گردهمایی عاملان فروش نیک ابزار آسیا با روز فرخنده درختکاری تلاقی دارد.

وی افزود: هدف از این دورهمی، هم‌فکری با فرد فرد شما عزیزان، برای ارتقای سطح کیفیت محصولات وارداتی، ایجاد سطح فروش بیشتر و توسعه هر چه بیشتر محصولات در سبد کالایی شرکت بهکو است. بنابراین، در همین راستا، به فکر انتقال تکنولوژی و تجارب شرکت‌های طراز اول تایوان و کره‌جنوبی(که در امر تولید سرآمد هستند) به ایران هستیم و اقدام به واردات ماشین‌آلات تولید و ایجاد کارخانه‌ای در منطقه ویژه سلفچگان با هدف برطرف کردن نیازهای محصولات از نظر کیفیت و کمیت باغداران کرده‌ایم تا محصولات را با همان کیفیت در داخل کشور تولید و با قیمت تمام شده به دست باغداران عزیز کشورمان برسانیم.

در ادامه این سخنرانی آقای روحانی گفت: در فاز اول منطقه سلفچگان حدود 60درصد کار پیش رفته؛ و تولید اره‌های باغبانی در ا‌ندازه‌ها و مدل‌های مختلف با تکنولوژی روز کره‌جنوبی در دستور کار است.

فاز دوم، تولید انواع قیچی باغبانی در مدل‌های متفاوت با تکنولوژی روز کشور تایوان و ژاپن است. همچنین تولید انواع بیل و بیلچه، شن‌کش و دیگر محصولات که نیاز جامعه باغبانی است.

همچنین در فاز سوم، انواع لوازم آبیاری، شامل شیلنگ جمع‌کن و لوازم آبیاری قطره‌ای آماده تولید است. تولید انواع سمپاش‌ها که از حجم نیم لیتر تا 20 لیتر در سایزهای متنوع برنامه‌ریزی شده است.

آقای روحانی سپس با تشکر و قدردانی ویژه از سرکار خانم نیک‌پور، مدیرعامل شرکت نیک ابزار آسیا که با همکاری ارزشمند خود، روحیه خستگی‌ناپذیری را در مجموعه تقویت کرده است. از مدیران شرکت آقای سیف و سرکار خانم قلیایی سپاسگزاری نمودند؛ که با پشتکار فراوان و دلسوزانه در خدمت به عاملان فروش بوده‌اند و شرکت را یاری کرده‌اند.

وی همچنین از آقای پاکپور و از واحد لجستیک شرکت و از دپارتمان‌های فروش، مالی، بازاریابی و فناوری اطلاعات که با تمام قدرت به درخواست‌ها، پاسخگو بوده‌اند تشکر نمودند.

وی از رسانه‌های تخصصی کشاورزی قدردانی کردند که پل ارتباطی بین صنعتگران وکشاورزان وترویج‌دهنده نوآوری‌ها هستند.

مهندس روحانی در پایان سخنان خود گفت: تمام این تلاش‌ها و موفقیت‌ها را مدیون استادم آقای نوروزی هستم. که چهار سال در منطقه حسن‌آباد تهران، افتخار شاگردی در محضر ایشان را داشته‌ام و روشِ کسب، تجارت و درس زندگی را به من آموخته‌اند.

مادر بهکو نامیده می‌شود

شرکت بهکو 4

در ادامه سرکار خانم مهندس نیک‌پور، مدیرعامل شرکت بهکو و مدیریت بخش بازرگانی، همسر و همراه سخت‌کوش در کنار بنیانگذار بهکو، طی سخنانی به تحلیل شرایط کار و برون‌رفت از تحریم و ارتقای شرکت پرداخت:

به نام خداوند دریای نور

خدایی که دارد به هر جا حضور

با عرض سلام و ضمن تشکر و قدردانی از حضور سبزتان، شرکت نیک ابزار آسیا با مساعدت و تلاش یاران خود توانست روز به روز بزرگ‌تر و مقتدرتر شود. این افتخاری است که فرصتی فراهم شد اعضای خانواده بهکو در گردهمایی سراسری با همدیگر ملاقات داشته باشند تا بتوانیم با یکدیگر تبادل‌نظر داشته باشیم.

چشم‌انداز ما همواره در مسیر پیشرفت و توسعه باغداری و ابزارآلات تخصصی باغبانی بوده و با توسعه بخش تحقیقات و بازرگانی بین‌الملل و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای اروپایی و شرق‌آسیا مانند تایوان، کره‌جنوبی، ژاپن و ایتالیا و بازدید از کارخانه‌های معتبر، اقدام به انتقال تکنولوژی روز دنیا و استفاده از دانش‌فنی ساخت ابزارآلات باغبانی به ایران نمودیم که با تاسیس شرکت و مرکز تحقیقاتی در ایتالیا و تایوان، این امر آسان‌تر شده است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم چالش‌ها را تبدیل به فرصت نماییم.

در چند سال اخیر با توجه به شرایط تحریم سعی کردیم به سمت تولید با دانش فنی روز دنیا حرکت و با واردات قطعات استراتژیک در منطقه ویژه سلفچگان اقدام به تولید و مونتاژ برخی از محصولات نماییم.  امیدواریم روزی برسد که صد درصد این محصولات را در کشور تولید و حتی صادر نموده و دیگر نگران خروج ارز از کشور و نوسانات دلار نباشیم.

وی در پایان و با ارائه چشم‌انداز آینده شرکت گفت: هدف ما تولید محصولات با کیفیت و با دوام با قیمت مناسب است که بتوانیم در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهیم.

از سه نمایندگی تا سی نمایندگی و عاملیت فروش در کشور

شرکت بهکو 5

مهندس سیف، مدیر بخش فروش شرکت بهکو در ابتدای مراسم با ارائه رزومه مختصری از خدمات و فعالیت‌های بنیانگذار شرکت بهکو از دهه 70 تا اکنون اظهار داشت:

آقای بهزاد روحانی، از سال 1376 از کف بازار، در بورس ابزارآلات، ابزار و یراق در میدان حسن‌آباد، گذر تیمچه صدر کار را آغاز کرد. ایشان بنیان‌گذار مجموعه بوده و آشنایی کامل به استراتژی بازار، کالا و محصول دارد.

هوش تجاری مهندس روحانی باعث شد که در سال 1378 همزمان با تولید، به واردات تخصصی ابزارآلات باغبانی اقدام کند. چرا که در آن سال، چنین کالاهایی با این برند وجود نداشت. روحانی در ادامه با سفرهای مختلف به کشور تایوان، اقدام به واردات تخصصی ابزارآلات دستی باغبانی با برند بهکو و توزیع در بازار نمود.

این دستاورد باعث شد که شاهد تولد یک برند کاملاً تخصصی در حوزه ابزارآلات باغبانی شویم. در آن سال‌ها، مشکلات تحریم وجود نداشت و تمامی برندها، حتی برندهای سوئیس و فرانسه، به صورت آزاد وارد کشور می‌شد. از سال 1379 به بعد در منطقه آذربایجان کالایی به نام قیچی بهکو کاملاً جایگزین قیچی وارداتی شد و دستاوردهای شرکت نوید داد که آماده ارائه محصول با کیفیت و قابل رقابت در کشور است.

خوشبختانه آن روند همچنان ادامه دارد و ارتقای ابزار تولید داخل موجب شد تا در سال 1393 آقای بهزاد روحانی با هدف نزدیک کردن استاندارد ابزار باغبانی ایران به استاندارد جهانی، اقدام به تاسیس یک مرکز تحقیقاتی کوچک در کشور تایوان نمود.

بهزاد روحانی، در سال 1395 یک مرکز تحقیقاتی جامع‌تر و کامل‌تر در کشور ایتالیا (میلان) تأسیس نمود که درنهایت توانست تکنولوژی تولید با دانش فنی جدید را به ایران آورد و در منطقه ویژه سلفچگان زیرساخت‌های تولید را آماده احداث کند.

سیف افزود: شرکت نیک ابزار آسیا از زمان تأسیس با سه نمایندگی در کشور شروع به کار کرد و در حال حاضر، تعداد عاملیت‌ها به 30 مجموعه عرضه ابزارآلات دستی و محصولات هوشمند باغبانی به شیوه کاملا تخصصی و پشتیبانی از حوزه باغبانی کشور افزایش یافته است.

به زودی عرضه ابزارآلات باغبانی هایتک با نام بهکو پلاس

در این راستا شرکت بهکو از یک دهه پیش تاکنون صدها میلیارد ریال هزینه زیرساخت در حوزه فناوری اطلاعات کرده آن چنان که در حال حاضر بهکو، تنها شرکتی است که بحث قیمت‌گذاری و سفارش را به صورت عمده و همزمان روی پورتال‌های مستقر بر سرورهای داخل کشور دارد و به‌زودی سبد کالایی ابزارآلات باغبانی "های‌تک" با برند "بهکو پلاس" رونمایی خواهد شد.

سیف خاطر نشان کرد: سیاست‌های فروش در سال 1403 برای عاملیت‌های فروش تغییر خواهد کرد و یکی از اهداف این شرکت منصفانه کردن سبد مصرف‌کننده و در کنار آن ذینفع شدن 100درصد عاملیت‌ها است.

هدف بعدی انتقال سیاست‌های فروش و تصمیمات مدیریتی در سطح کلان است. ازجمله اینکه سیاست‌ها را به سرشاخه اصلی انتقال بدهیم.

به گفته سیف، سال آینده 100درصد پتانسیل شرکت با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه لجستیک طراحی شده به وسیله سامانه‌های هوشمند اجرا خواهد شد و شرکت بستر فروش را 100درصد با توزیع برای عاملیت‌های فروش ادامه خواهد داد.

وی افزود: قرار است عاملیت‌ها براساس وضعیت جغرافیایی حجم خرید، معرفی شوند و شرکت به هیچ عنوان، فروش خارج از سیستم عاملیت در سطح کشور نخواهد داشت.

توجه کنید ابزارآلاتی که شرکت نیک ابزار آسیا تولید و وارد می‌کند؛ اگر چه تنها شرکت تخصصی تولیدکننده ابزارآلات باغبانی در کشور است؛ اول و آخر به دست باغدار می‌رسد.

اگر باغدار راضی باشد، بازار جذاب می‌شود.  هدف نهایی ما مشتری مداری، رقابت پذیری و توجیه پذیری اقتصادی برای عاملین محترم میباشد. وی سخنان خود را با تقدیر و تشکر از مهمانان به‌ویژه عاملان فروش پایان داد.

مشتریان جدید بین عاملیت‌های فروش توزیع می‌شوند

شرکت بهکو 6

سپس مهندس امیرکیان بهروزی، سرپرست تیم فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها به طرح اصول توزیع عادلانه کالا برای عاملیت‌ها پرداخت و گفت: شرکت نیک ابزار آسیا برای توزیع کالا، لجستیک و مدیریت آن به عاملیت‌های محترم، نیازمند ایجاد دپارتمان فناوری اطلاعات بود که از سامانه‌هایی استفاده می‌کنیم که قادر خواهیم بود شبانه‌روزی، ثبت سفارش انجام دهیم.

وی افزود برای توزیع عادلانه، دو اصل در نظر گرفته می‌شود:

1- لوکیشن محل و مکان‌یابی عاملیت‌ها که در سایت ایجاد می‌شود.

2- موجودی انبار عاملیت نسبت به درخواست سفارشاتی که مشتری درخواست می‌کند.

اگر در یک شهر مشتری سفارش داشته باشد نزدیک‌ترین عاملیت به مشتری و موجودی انبارش چک میشود ، اگر موجودی کالا نسبت به سفارش مشتری کامل نباشد؛ مشتری را به عاملیت‌های بعدی ارجاع می‌دهیم.

در مرحله دوم روی همین سامانه‌ها این فعالیت انجام می‌شود. علاوه‌بر آن، در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا بتوانیم مشتری جدید داشته باشیم؛ که این ورودی‌ها بین عاملیت‌ها، ۱۰۰درصد توزیع می‌شوند.

در این بخش از مراسم، عاملیت‌های مجاز دارای گرید، شرکت نیک ابزار آسیا، که به روش حرفه‌ای و با تعهد کاری خود، به فروش محصولات شرکت کمک می‌کنند؛ به شرح زیر مورد تقدیر قرار گرفتند:

• امیرحسین مشتاقیان(تهران) گرید یک.

• هوشنگ گلدار(گرگان) گرید یک.

• محمدرضا موذن(شیراز) گرید یک.

• امین رفیعی(شیراز) گرید یک.

• هادی جاویدی(مشهد) گرید دو.

• محمد شاهروتی(تهران) گرید سه.

• احمد میرشفیعی(ساری) گرید سه.

• محمدعلیزاده(تبریز) گرید سه.

• مجید خالوباقری(کرج) گرید سه.

• مهدی محمدزاده(قائم‌شهر) گرید سه.

• سیدجواد بنی‌فاطمی(مرند) گرید سه.

• امیرحسین مشتاقیان(تهران) گرید یک.

• هوشنگ گلدار(گرگان) گرید یک.

• محمدرضا موذن(شیراز) گرید یک.

• امین رفیعی(شیراز) گرید یک.

• هادی جاویدی(مشهد) گرید دو.

• محمد شاهروتی(تهران) گرید سه.

• احمد میرشفیعی(ساری) گرید سه.

• محمدعلیزاده(تبریز) گرید سه.

• مجید خالوباقری(کرج) گرید سه.

• مهدی محمدزاده(قائم‌شهر) گرید سه.

• سیدجواد بنی‌فاطمی(مرند) گرید سه.

• محمدکاظمی و جابرزاد(شهریار) گرید سه

• حسین وحیدپور(ملارد) گرید سه

• خانم جعفری(ملارد) گرید سه.

• محرم اسماعیلی(ابهر) گرید سه.

• پوریا ستوده(آشخانه) گرید سه.

• حامد زارع(یزد) گرید سه.

• محمدرضا دانش(کازرون) گرید سه.

• موسایی(میاندوآب) گرید سه.

• زارع(کرمانشاه) گرید سه.

• عاشوری‌راد(هشتگرد) گرید سه.

• عزیزی(اشنویه) گرید سه.

تقدیر از پرسنل نیک ابزار آسیا

شرکت بهکو 7

جناب آقای روحانی و سرکار خانم نیک‌پور، مدیران بهکو، در پایان همایش از پرسنلی که در شرکت نیک ابزار آسیا تلاش کرده‌اند، به شرح زیر تقدیر و تشکر کردند:

• آقای سیف، مدیر دپارتمان فروش؛

• خانم قلیایی، واحد فروش؛

• خانم مهدوی، واحد فروش؛

• آقای بهروزی، واحد فناوری اطلاعات؛

• آقای سرلک، واحد لجستیک؛

• آقای براتلو، واحد مالی؛

• آقای پاکپور، مدیر اجرایی.

08

***

خاطرنشان می‌سازد؛ نخستین همایش بهکو در محیط آرام و بدون ترافیک در سالن همایش هگمتانه هتل المپیک برگزار شد و از مهمانان پس از سخنرانی اول، در سالن جنب هگمتانه، پذیرایی شایسته‌ای انجام شد.

در پایان مراسم نیز مهمانان دعوت به صرف ناهار شدند و در محیطی سرشار از تفاهم و مساعی حاضران برای ارتقای صنعت باغبانی، همایش به کار خود پایان داد.


بیشتر بخوانید: ظهور «بهکو پلاس» در سال جدید


 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای