خبر فوری
شناسه خبر: 47970

مدیر بازرگانی شرکت نیلوفر پلاستیک یزد در هفتمین نمایشگاه آیفارم:

دولت موانع پیش‌ روی تولیدکنندگان را برطرف سازد

شرکت نیلوفر پلاستیک یزد یکی از پیشگامان تولید محصولات پلاستیکی کشاورزی ایران است و چالش‌های جدی در زمینه تولید و صادرات محصولات خود دارد.

دولت موانع پیش‌ روی تولیدکنندگان را برطرف سازد

اخبار سبز کشاورزی؛ محصولات پلاستیکی که در بخش کشاورزی کاربرد دارد صنعت مهمی را پدید آورده‌اند، این صنعت البته از مشکلات و موانعی رنج می‌برد که حمید محمدی، مدیر بازرگانی شرکت صنایع نیلوفر پلاستیک یزد، آن را تشریح می‌کند.

این شرکت یکی از پیشگامان تولید محصولات پلاستیکی کشاورزی ایران است و چالش‌های جدی در زمینه تولید و صادرات محصولات خود دارد.

تاثیر افزایش هزینه‌ها بر قیمت تمام‌شده

حمیدمحمدی، یکی از جمله چالش‌های پیش روی شرکت متنوع خود را نوسان‌های ارزی می‌داند و می‌گوید: نوسانات شدید نرخ ارز، به‌ویژه دلار، به‌دلیل وابستگی صنعت پلاستیک به مواد اولیه وارداتی، هزینه‌های تولید را به‌شدت افزایش داده است. این افزایش هزینه‌ها، به‌طور مستقیم بر قیمت تمام‌شده محصولات و توان رقابت شرکت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی تأثیر گذاشته است.

وی همچنین محدودیت‌های وارداتی را هم از دیگر مشکلات این صنعت می‌داند و توضیح می‌دهد: تحریم‌ها و محدودیت‌های وارداتی، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت پلاستیک را با مشکل مواجه کرده است. همچنین، پیچیدگی‌های روند ثبت سفارش و تخصیص ارز، زمان‌بر بودن این فرآیند و افزایش هزینه‌های تولید را به دنبال داشته است.

علاوه‌بر این کمبود مواداولیه مشکل دیگری است که محمدی به آن اشاره می‌کند و این عامل را این‌چنین توضیح می‌دهد: تخصیص سهمیه مواد اولیه به‌صورت محدود و براساس پارامترهای مشخص، باعث شده است که شرکت‌ها نتوانند به میزان مورد نیاز خود به مواد اولیه دسترسی داشته باشند. این کمبود، تولید را با اختلال مواجه کرده و توانایی شرکت‌ها در پاسخگویی به تقاضای بازار را کاهش داده است.

شرکت-نیلوفر-پلاستیک-یزد-2

حضور در آیفارم، با هدف یافتن بازارهای جدید

این شرکت همچنین از مشکلات در زمینه صادرات رنج می‌برد، محمدی می‌گوید: شرکت نیلوفر پلاستیک یزد با حضور در آیفارم، تلاش کرد تا محصولات خود را به کشاورزان و مصرف‌کنندگان نهایی معرفی کند و بازارهای جدیدی را برای محصولات خود بیابد؛ اما تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی، صادرات محصولات را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است که شرکت‌ها نتوانند به راحتی ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

مجموعه عوامل چالش‌ برانگیزی چون قطعی برق، نوسانات ارزی، محدودیت‌های وارداتی و کمبود مواد اولیه، دست به دست هم داده‌اند تا تولیدکنندگان این صنعت نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

راهکارهای پیشنهادی

برای رفع مشکلات موجود، مدیربازرگانی شرکت صنایع نیلوفر پلاستیک یزد و سایر فعالان این صنعت، پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند:

ثبات نرخ ارز: ایجاد ثبات در نرخ ارز، می‌تواند به برنامه‌ریزی بهتر تولیدکنندگان کمک کرده و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کند.

تسهیل روند واردات: ساده‌سازی فرآیند ثبت سفارش و تخصیص ارز، می‌تواند به کاهش زمان و هزینه‌های تولید کمک کند.

حمایت از تولید داخل: ایجاد تسهیلات برای تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه، می‌تواند به کاهش وابستگی به واردات و ایجاد اشتغال کمک کند.

توجه به کیفیت محصولات: تولیدکنندگان باید به کیفیت محصولات خود توجه کنند تا بتوانند در بازارهای رقابتی موفق باشند.

مدیربازرگانی شرکت صنایع نیلوفر پلاستیک یزد در پایان افزود: برای رفع این مشکلات، نیاز به حمایت دولت و ایجاد تسهیلات برای تولیدکنندگان داخلی هستیم که می‌تواند به توسعه این صنعت و افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

  • عبدالرشید علیزهی پاسخ به نظر

    پیشنهاد بسیار عالی امیدوارم که دولت به پیشنهاد شما رسیدگی کند

چندرسانه‌ای