معاون مدیرعامل شرکت اُتال در گفتوگو با اخبار سبز کشاورزی:
معرفی محصول هدف اصلی حضور در نمایشگاه آیفارم
معاون مدیرعامل شرکت اُتال گفت: هدف اصلی ما معرفی محصول تولیدیمان به شرکتهای کشاورزی است؛ چنانچه فروش هم داشته باشیم از آن خوشحال میشویم.

اخبار سبز کشاورزی؛ گاهی تغییر راهبردها یا ماموریتهای یک شرکت باعث میشود تا یک مجموعه تولیدی- صنعتی، مخاطب یا مشارکت کننده در یک نمایشگاه شود یا حضور در نمایشگاهی را ترک کند.
این دقیقا رویدادی است که درباره شرکت اُتال رخ داده و باعث شده تا شرکت مذکور برای اولینبار در آیفارم اصفهان حضور پیدا کند.
چنانکه از نام این شرکت پیداست، اُتال در حوزههای تولید مشعلهای حرارتی فعالیت میکند. حمید سیدحمزه، معاون مدیرعامل و رئیس دفتر تهران شرکت اُتال توضیح میدهد که در زبان ترکی اُتال به معنای شعله آتش و برافروزنده آتش است.
وی اضافه میکند: پیش از این شرکت ما آسیاتنور نام داشت و شغلهای تنور نانوایی را تولید میکردیم، اما بعد از آن که در آن حوزه به خوبی شناخته شدیم، دایره فعالیتمان را گسترش دادیم و وارد حوزه ساخت مشعل، برای گرم کردن گلخانهها، دامداریها و مرغداریها شدیم. از آن پس نام شرکت هم از آسیا تنور به اُتال تغییر یافت و اکنون بر تولید مشعلهایی که برای گرم کردن گلخانه و... استفاده میشود، تمرکز کردهایم.
در آیفارم تهران نیز حضور داشتیم
سیدحمزه با تاکید بر اینکه چون ظرفیت تولیدی شرکت افزایش یافته، راهبرد جدید اتاق ورود به بازارهای جدید است، میگوید: در نمایشگاه جامع کشاورزی که چندی پیش در تهران برگزار شد حضور داشتیم همچنین در آیفارم تهران در نمایشگاه شهر آفتاب حضور پیدا کردیم و از این بابت با نمایشگاههای کشاورزی آشنا هستیم.
سیدحمزه با تاکید بر اینکه هدف شرکت اُتال از حضور در نمایشگاهها فقط فروش محصول نیست و میگوید: چون ما به تازگی وارد بازار کشاورزی شدیم، هدف اصلی را معرفی محصول تولیدیمان به شرکتهای کشاورزی قرار دادیم؛ چنانچه فروش هم داشته باشیم، از آن خوشحال میشویم.
آیفارم روندی موفق را پشت سر گذاشته است
وی فعالیت و میزان مراجعه مخاطبان به غرفه شرکت متنوع خود را در دو روز نخست برپایی نمایشگاه خوب و امیدوارکننده توصیف میکند و با ابراز رضایت از این حضور، اضافه میکند: به نظرم آیفارم روندی موفق را پشت سر گذاشته و دستکم برای شرکت ما ثمرات مشخص و امیدوارکنندهای دربر داشته است.
وی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه آیفارم تهران باعث آشنایی با مشتریانی شده که این ارتباط همچنان ادامه دارد، توضیح می دهد که چون به تازگی وارد حوزه کشاورزی، مرغداری و دامپروری شدیم هنوز نمیتوان سهمی از بازار برای شرکت اُتال ارزیابی و محاسبه کرد.
سیدحمزه یکی دیگر از کارکردهای نمایشگاه آیفارم اصفهان را برای شرکت متبوع خود، آشنایی با سایر شرکتهای همکار و رقیب عنوان مینماید، وی گوید: در همین دو روز مراجعهکنندگانی برای اطلاع از محصولات و تولیدات شرکت، به غرفهمان مراجعه کرده و با توانایی اتاق در زمینه تولید انواع شغلهای گلخانه، استخر و... آشنا شدهاند.
نوسان قیمت محصول تمام شده در بازار
وی مشکلات اصلی و متواتر برای اکثر تولیدکنندگان را مشکلات ارزی معرفی میکند و ادامه میدهد: درست است که اغلب موارد اولیه را ما از تولیدکنندگان ایرانی تهیه میکنیم؛ اما به خاطر نوسانهای ارزی، قیمت محصول تمام شده در بازار به طور دائمی نوسان پیدا میکند و تغییر مییابد.
سیدحمزه توضیح میدهد که گاهی مواد اولیه مانند شیربرقی و... که در ساخت شغل مورد استفاده قرار میگیرد حدود 20 تا 30 درصد ناگهان افزایش پیدا میکند که در این صورت مجبور هستیم قیمت کالای قابل فروش را هم افزایش دهیم. بدین ترتیب و با توجه به نوسانهای قیمت فروش به مشتریان، مسئولان شرکت هم مجبور به افزایش قیمت کالا هستند و این امر ثبات قیمت فروش را ناممکن میسازد.
وی در پایان ابراز امیدواری میکند که برگزاری نمایشگاههای آیفارم حتی در شهرها و استانهای مختلف تداوم داشته باشد.