آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44843

در آستانه نود و یک سالگی

درخت پربار خدمت بانک همیشه سبز کشاورزی

بانک کشاورزی ایران، سومین بانک دولتی ایرانی، با ۹۰ سال قدمت و کوله‎باری از تخصص و تجربه در مسیر خدمت به عموم هموطنان ایران اسلامی در حوزه تخصصی کشاورزی و زمینه اعطای تسهیلات، ارائه خدمات بانکداری خرد و اختصاصی فعالیت می‎کند و تمرکز اصلی آن بر خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی و کمک به تأمین امنیت غذایی میهن است.

درخت پربار خدمت بانک همیشه سبز کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی؛ با این مقدمه و به بهانه ماه های پایانی سال و نزدیک شدن به بهار دل انگیز رشد و تعالی، بر آن شدیم جهت آگاهی و تشریح عملکرد بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان پای سخنان دکتر محمد مبصری مقدم مدیریت شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان نشسته و نگاهی اجمالی بر کارنامه یکساله عملکرد این بانک تخصصی در استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم؛ در ذیل ماحصل این گفت وگو از منظر نگاه شما عزیزان می‎گذرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان در آغاز این گفتگو اظهار کرد: این بانک دارای ۴۶ شعبه و ۵ باجه در سطح استان است که با گستردگی و پراکندگی مناسب، امکان ارائه خدمات به بخش اعظم شهروندان هم استانی را فراهم ساخته است و در تأمین مالی، امنیت غذایی و زیرساخت های بخش کشاورزی نقش مهمی را ایفا می ‎نماید

02

.محمد مبصری مقدم افزود: با تلاش و همیاری کارکنان در سال گذشته دستاوردها و عملکردی درخشان در حوزه خدمت رسانی ایفای نقش داشته که به پشتوانه اعتماد مشتریان و تلاش همکاران خدمتگزار از یک نهال نو پا به درختی تنومند تبدیل شده ایم.

وی تشریح کرد: در سال گذشته بیش از 12300 فقره تسهیلات به مبلغ 16400 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مبصری بیان داشت: در راستای حمایت از تولید و کنترل نوسان نرخ ارز در بخش دام و طیور نیز تسهیلاتی با کارمزد 10 و 12 درصد پرداخت شده است.

مبصری مقدم از اقدامات شاخص این بانک را پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزایی و اولویت‎دار که به رشد تولید کمک می کند عنوان کرد و گفت: جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات و مصرف بهینه منابع باعث مهار تورم می‎شود که جز رسالت ماست .

او تصریح کرد: بانک کشاورزی از ابتدای سال تاکنون بیش از 7500 فقره معادل

13 هزار و 500 میلیارد ریال در ۱۸ سر فصل تسهیلات اعم از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سیل، گاز، فرزندآوری و ازدواج پرداخت کرده است.

محمد مبصری مقدم بیان داشت؛ بانک کشاورزی پیشرو در ایفای مسئولیت اجتماعی است که از جمله اهم اقدامات مهم آن ساخت ۳ باب مدرسه ۶ و ۷ کلاس در بخش‎های ملکی زابل، چاه اسحاق دلگان، گوردرسرباز و همچنین احداث و ساخت مرکز خدمات زایمانی اورژانس جاده‎ای در حوزه خاش (ده پابید و اسماعیل آباد ) است.

او در ادامه اظهار داشت: در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بیش از ۱۴۰۰ فقره با اعتباری قریب به ۳ هزار میلیارد ریال تا پایان سال در حال پرداخت تسهیلات هستیم.

 مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گفت: با پرداخت گسترده تسهیلات تکلیفی در سال جاری، حوزه فرزندآوری 1290 فقره با اعتبار هزار میلیارد ریال، همچنین در بخش سیل و پویش مسکن روستائیان، بیش از 3 هزار و 300 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تأمین مالی طرح‌های اولویت‎دار بخش کشاورزی را در هر منطقه از جمله ایده های نوین بانک کشاورزی دانست و افزود: با توجه به عدم آب کافی در حوزه سیستان از طرح های کم آب‎بر و گلخانه ای با مقیاس کوچک طرح‎های تلفیقی حوضچه‌های پرورش ماهی و شیلاتی در سطح محدود روستایی در منطقه را دستور کار خود قرار داده‎ایم.

او ادامه داد: در حوزه بلوچستان شهرهای ایرانشهر، سراوان که اغلب خرماخیز می‎باشند صنایع تبدیلی اعم از سردخانه‎ ها، کارخانجات فرآوری خرما، شیره خرما، احداث باغات و طرح‎ های گلخانه ‎ای در حوزه سوران و در جنوب استان بخش شیلات در چابهار و کنارک با صنایع وابسته از جمله کارخانجات تن ماهی، ایستگاه های پرورش و جمع آوری ماهی و میگو، سردخانه ها و صنایع بسته‌بندی، سرمایه در گردش شناورهای صیادی را عهده دار می‎باشیم.

لازم به ذکر است: در بخش برطرف شدن نیاز استان به مرغ، اقدام به طرح‎های بسیار ارزنده در سطح استان، به صورت یک مجموعه کامل اعم از گوشتی، تخم‎گذار و تولید جوجه یکروزه رخ داده است که امیدواریم با حمایت دستگاه‎های اجرایی محترم و بانک با برنامه ‎ریزی های مدون نیاز استان را برآورده و به عنوان صادر کننده، تاثیرگذار باشیم.

مبصری مقدم گفت: بانک کشاورزی این مژده را به مشتریان خود می‎دهد با افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت در طرح تسهیلات قرض الحسنه احسان با قابلیت انتقال امتیاز تسهیلات با کارمزد صفر یا چهارصد بدون مسدودی وجه، تسهیلات دریافت کنند.

وی همچنین از دیگر خدمات بانک را صندوق یکم با کارمزد ۲۳ درصد و طرح جوایز قرض الحسنه تا آبان سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

مدیریت شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان در خصوص بیمه کشاورزی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۹۴۵ فقره بیمه نامه در بخش‎های دام، طیور، آبزیان، گیاهان دارویی، محصولات باغی، زراعی و گلخانه‎ای صادر کرده این که نسبت به مدت مشابه سال قبل در محصولات گلخانه ای ۴۸۳ درصد، محصولات باغی ۱۹۷ درصد‎، محصولات زراعی ۱۵۱ درصد و طیور ۱۱۷ درصد رشد داشته ‎ایم که حدود ۵۱۹ هزار میلیارد برآورد شده که ۵۰ درصد غرامت‎ ها تاکنون پرداخت شده است.

همچنین در سال زراعی 1402-1401 بابت 9200 فقره پرونده در کلیه زیربخش ها غرامت معادل 520 میلیارد ریال برآورد گردیده است که از این میزان تاکنون بیش از 50 درصد پرداخت گردیده و الباقی در برنامه پرداخت می‎باشد.

مبصری مقدم در خصوص وصول مطالبات افزود: بانک کشاورزی از ظرفیت‎ های بسیار عالی برای بخشودگی سود و جرایم بخش کشاورزی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ۶ درصد وجه التزام ابلاغ شده و مشتریانی که بدهی خود را تا پایان سال به صورت نقدی انجام دهند، مورد بخشودگی قرار می‎گیرند. همچنین ظرفیت‎هایی از قبیل بند د تبصره 16 (بخشودگی جرائم) نعیین تکلیف مطالبات از طریق کارگروه ستاد تسهیل استانی برای مشتریان در حال انجام است.

ماهنامه دام و کشت و صنعت-شماره ۲۸۴-اسفند ۱۴۰۲

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای