آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46271

خدمات ملی سازمان میادین میوه و تره‌بار

دکتر مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تحصیلات عالی و تجربه مدیریتی در سطح معاونت سازمان، با توجه به بیانیه ماموریتی تامین و توزیع انواع محصولات کشاورزی ازجمله: میوه و تره‌بار، سبزی و صیفی، لبنیات و سایر اقلام خوراکی، تامین کالاهای اساسی، مواد پروتئینی و گام برداشتن سازمان در احداث میادین جدید ازجمله افتتاح چهار بازار میوه و تره‌بار در قالب یکصد و بیستمین پویش امید و افتخار، در نظر دارد

خدمات ملی سازمان میادین میوه و تره‌بار

اخبار سبز کشاورزی؛ تا پایان سال جاری و در صورت روند طبیعی کارها و پیش‌نیامدن مشکلات، تعداد 40 بازار جدید را احداث تا مردم تهران به‌ویژه طبقات متوسط که عمده ارزاق خود را از میادین و بازارهای زیرمجموعه سازمان تهیه می‌نمایند از این خدمات استفاده کنند.

بازسازی و بهسازی بازارهای فرسوده

با توجه به اینکه اصولاً بازارهای احداث‌شده مانند هر بنای دیگری عمر مفیدی دارند و به مرور مستهلک و فرسوده می‌شوند؛ بختیاری‌‎زاده در برنامه مدیریتی خود، تخریب و نوسازی بیش از 25 بازار را در سال جاری در دستور کار دارد و تعدادی از بازارها را نیز بهسازی و ایمن‌سازی خواهد کرد.

اینک و با وجود تثبیت شرایط و آرامش بازار برای جامعه مصرف‌کنندگان تهرانی، اخیراً مدیرعامل سازمان، موضوع صادرات محصولات کشاورزی و توسعه آن توسط این سازمان را در دستور کار خود قرار داده است.

خدمات ملی سازمان میادین میوه و تره‌بار 2

حرکت ملی صادرات محصولات کشاورزی

این حرکت ملی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران موجب می‌شود تا کشاورزان، تعاونی‌ها و انجمن‌های کشاورزی و دامپروری سراسر کشور که با سازمان میادین و تره‌بار شهرداری تهران همکاری می‌کنند و محصولات خود را برای فروش به سازمان میادین میوه و تره‌بار ارسال می‌نمایند؛ بتوانند در صادرات نیز مشارکت داشته باشند.

بر این اساس خطوط تولید صادرات‌محور کشاورزان و تعاونی‌های باغداران و سبزی و صیفی‌کاران نیز تقویت شده و با حمایت، نظارت و همکاری سازمان، امکان صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور فراهم می‌گردد.

این حرکت ملی بختیاری‌زاده می‌تواند فرهنگ تولید محصولات سالم، با کیفیت، درجه‌بندی شده و بسته‌بندی شده را نیز ارتقاء دهد.

پایانه صادراتی و سردخانه مجهز

بر این اساس، راه‌اندازی پایانه صادراتی در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در دستور کار است که با احداث سردخانه 20 الی 40 هزارتنی در زمینی 70 هکتاری که برای این منظور اختصاص‌یافته، می‌توان امیدوار به رونق صادرات توسط سازمان بود؛ به‌ویژه اینکه وزیر جهادکشاورزی به تازگی «سیاست‌های بازرگانی را در خدمت تولید داخل را اعلام؛ و صادرات را موتور محرک تولید و تنظیم‌گر بازار داخلی دانسته است» به همین جهت پیشتازی مهدی بختیاری‌زاده به کمک اهداف وزارتخانه آمده است.

خرید آنلاین، کاهش بار ترافیک

لازم به یادآوری است از دیگر خدمات نوین سازمان، فروش آنلاین محصولات کشاورزی است و بر این اساس محصولات کشاورزی توسط متقاضیان، آنلاین سفارش داده می‌شود و محصول باکیفیت و با قیمت رسمی در اولین فرصت تحویل خریدار می‌گردد که در کاهش بار ترافیک و هزینه‌های جانبی مردم تاثیرگذار است.

سازمان میادین رتبه اول در خاورمیانه

خاطرنشان می‌سازد سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به‌عنوان کانون عرصه محصولات کشاورزی کشور با گستره وسیع خدمات خود، رتبه اول را در خاورمیانه دارد و در مدت کوتاه حضور مهدی بختیاری‌زاده به‌عنوان مدیرعامل در سازمان(پیش از آن نیز سابقه فعالیت موثر وی در کسوت معاون سازمان) منشاء اثربخشی‌های فراوانی بوده است.

از طرفی به نظر می‌رسد سازمان میادین میوه و تره‌بار با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و وزارت جهادکشاورزی، جایگاه سازمان میادین میوه و تره‌بار از نظر کمیت و کیفیت ارتقاء پیدا کند و خدمات بیشتر به بهره‌برداران کشاورزی و مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی ارائه شود.

ماهنامه دام و کشت و صنعت-شماره ۲۸۶-اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای