خبر فوری
شناسه خبر: 46301

مهم است پولمان در بانک صرف چه چیزی می‌شود

تیتر اول "روزنامه دنیای اقتصاد" در شماره6036 خود خبر از بازدهی بیشتر سپرده های بانکی نسبت به بازار‌های ارزی وطلا وسکه داشت.

مهم است پولمان در بانک صرف چه چیزی می‌شود

اخبار سبز کشاورزی؛ از نگاه ملی وکلان، بهترین حالت، هدایت سرمایه به سمت سرمایه گذاری در تولید و به خصوص زیرساخت‌های کشور است و نوع دیگر آن مشارکت سرمایه‌های خرد مردم در اقتصاد کشور از طریق دادن وکالت به نظام بانکی است که به لحاظ تئوری، تامین مالی طرح‌ها و ابرطرح‌ها را برعهده دارد.

ضمن ارج نهادن به حضور و کنش موثر بانک‌ها در اقتصاد کشور از بانک ملی تا بانک سپه، بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت و سایر بانک‌ها، نگاه دقیق‌تر این نوشتار به بانکی است که یادگار کهن روزگار ایران در سال 1312خورشیدی است که نهادهای دانش‌بنیانی همچون بانک کشاورزی، دانشگاه تهران و بیمه ایران در سپهر میهن شکل یافتند و با خلعتی ایرانی، رخ نمودند.

بانک کشاورزی که تنها 27 سال پس از حرکت عظیم مردم ایران و به عنوان یکی از آرمان‌های نهضت مشروطیت در جامعه عمدتا کشاورزی آن روزگارتاسیس شد، مبتنی برخواسته عمومی برای رهایی از ستم و سوداگری سلف خران و داشتن نهادی حامی، برای تامین مالی بخش کشاورزی کشور، شکل یافت و علی رغم تطور و تغییرات سیاسی-اجتماعی و اقتصادی بسیار در این 91 سال توانسته است شاکله اصلی خود را حفظ کند و امیدبخش شمار بسیاری از جامعه میلیونی کشاورزان ایرانی باشد.

افزون بر این، با حضور اثربخش در امور بسیار حساس، حیاتی و مهمی که در پیوند مستقیم با امنیت غذایی کشور است نیز نقش آفرینی کند که از جمله می توان در عاملیت خرید میلیون‌ها تن گندم به عنوان غله راهبردی و کلیدواژه امنیت غذایی در جهان و تامین پروتئین سفره خانوار اشاره داشت.

تامین بیش از 250 هزار میلیارد تومان حمایت تسهیلاتی در سال جاری، برنامه ای است که این بانک به عنوان رکوردی تازه، پس از اعطاء تسهیلات 210 همتی سال پیشین در نظر گرفته و با گسیل همه امکانات موجود با برخورداری از کادر تخصصی ومدیریتی توانمند درسطح ستاد و شعب استوار بر بنیان های هوش مصنوعی و بانکداری دیجیتال در حال اجرای آن است.

معمولا حدود 90 درصد ازتسهیلاتی که این بانک به اقتصاد کشورمی دهد در بخش کشاورزی و مستقیما برای غذا وسفره مردم هزینه می شود و برپایه این استدلال، جای آن دارد که سپرده های مردمی با شفافیت مالی و تصویر روشنی که در دید عمومی ترسیم کرده است، در این بانک سپرده گذاری شوند.

اجرای طرح ملی بیمه کشاورزی نیز از دیگر نقش های بانک برای مدیریت ریسک های مالی وتحکیم پایه های امنیت غذایی کشور به عنوان مولفه اصلی امنیت ملی است که باید در نظرگرفته شود.

دولت حدیث العهد نیزمی تواند ضمن برقراری خطوط اعتباری وتامین اعتبارات ارزی وریالی مورد نیاز طرح های زیرساختی کشور، از جمله درزمینه آبخیزداری و مهار فرسایش، آبیاری، زهکشی، مهار بیابان زایی و تقویت بنیان‌های ژنتیکی کشور و مانند آن را با توان این بانک تخصصی رونق بخشد و از این فرصت بی نظیر برای خود و میهن بهره برداری کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای