خبر فوری
شناسه خبر: 46572

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران و رئیس کارگروه طلا و جواهر اتاق اصناف:

روند چشمگیر کاهش قیمت‌ها در روزهای گذشته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر اخبار انتخابات بر قیمت طلا گفت: با روی کار آمدن رئیس جمهور کاهش قیمت به وجود آمد و این نشانه است. این مسائل سیاسی داخلی بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

روند چشمگیر کاهش قیمت‌ها در روزهای گذشته

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ بازار واکنش مثبتی به پزشکان داشت و با حضور آنها قیمت طلا و ارز کاهش یافت. اما بازار طلا دلایل دیگری از جمله آغاز ماه محرم و کاهش نرخ برای کاهش قیمت دارد و لزوماً به اخبار در دسترس بودن پزشکان بستگی ندارد.

این صنعت در شش ماه گذشته چالش های زیادی را پشت سر گذاشته و اعتصاب طلافروشان در چند ماه اخیر نشان دهنده اعتراض این صنعت بوده است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران و رئیس کارگروه طلا و جواهر اتاق اصناف درباره کاهش روز گذشته قیمت طلا گفت: با وجود افزایش 33 دلاری قیمت جهانی طلا، دیروز تمایل زیادی برای کاهش قیمت از همان ابتدا. در بازار بین المللی به 2391 دلار رسید که دور از انتظار بود.

هر گرم طلای 18 عیار با 70 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 430 هزار تومان و نیم سکه نیز 450 هزار تومان کاهش یافت. سکه حبابدار نسبت به روز پنجشنبه 650 هزار تومان کاهش داشت و قیمت حباب در بازار داخلی 8 میلیون تومان بود. کاهش قیمت ارز و عدم تقاضا و دسترسی به ماه محرم باعث شده است تا بازار داخلی از تخفیف بسیار بالایی برخوردار باشد. بازار یک ماه است که ثبات داشته و احتمال کاهش بیشتر وجود ندارد. با توجه به پیش بینی انجام شده در پایان سال برای افزایش قیمت جهانی به 3 هزار دلار افزایش قیمت خواهیم داشت. مردم مجبور نیستند منتظر نوسانات باشند و می توانند به راحتی خرید کنند.

وی درباره تاثیر اخبار انتخابات بر قیمت طلا گفت: در انتصاب رئیس جمهور کاهش قیمت رخ داد و این نشانه است. این مسائل سیاسی داخلی بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است. اما اگر بخواهید علمی به آن نگاه کنید، تورم جهانی و کاهش پول داخلی یک نوسان طبیعی بالا و پایین است. با توجه به بورس جهانی و قیمت جهانی طلا در حال حاضر تخفیف دیگری نداریم. مردم نباید منتظر باشند تا دولت جدید هزینه های زندگی را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چالش های پیش روی پزشکان صنعت طلا گفت: در خصوص چالش های صنعت طلا با نامزدها دیدار کردیم. سامانه کامل معاملات یک سیستم غیرتخصصی و غیر فنی است که به صورت بحرانی بر ما تحمیل شده است. این سیستم یک مانع تجاری است، نه یک سیستم تجاری کامل. پیاده سازی این سیستم باعث نگرانی همکاران ما در آینده شده است. طلافروشان به این قضیه اعتراض کردند و با وجود ضررهای اقتصادی برای اصلاح این قانون دست به اعتصاب زدند.این قوانین باعث کاهش اعتماد بین گروه ها و دولت ها شد و مردم نمی توانستند به راحتی طلا را مبادله کنند. از مجلس جدید و دولت جدید می‌خواهیم در شرایط جمعیتی و حوزه اصناف و صنعت طلا به نظر کارشناسان برود. قوانین طلا نباید به گونه ای تعریف شود که با اجرای آن کل صنعت طلا آسیب ببیند.

 بذرافشان در خصوص کاهش بازار صادرات طلا در ایران گفت: در ده سال گذشته حوزه تولید طلا به قدری پیشرفت کرده که می تواند صادرات و افزایش ارز را داشته باشد. این مشکل نیازمند توجه بیشتر دولت به صنعت طلا است. در سال 2023 سهم صادرات ترکیه 700 تن است و سهم ما در سال گذشته 875 کیلو بوده است. باید از مهارت ها و توانمندی های کشور استفاده کنیم. همکاری دولت و مجلس در بخش صنفی باید حرفه ای تر و دلسوزانه تر باشد. اتحادیه طلا آماده کمک به دولت در این امور است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای