خبر فوری
شناسه خبر: 47750

وزیر جهاد کشاورزی:

کشور از نظر امنیت غذایی در شرایط مطلوبی است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید مواد غذایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و ذخایر استراتژیک کشور هم بیش از آن چیزی که در قوانین مدنظر بوده، موجود است

کشور از نظر امنیت غذایی در شرایط مطلوبی است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید مواد غذایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و ذخایر استراتژیک کشور هم بیش از آن چیزی که در قوانین مدنظر بوده، موجود است و کشور از نظر امنیت غذایی در شرایط مطلوب است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ غلامرضا نوری قزلجه امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال تولید گندم بسیار مطلوب بوده است، اظهار داشت: محدودیت قانونی برای پرداخت مطالبات گندم کاران داریم چرا که میزان تولید گندم از سقف مقرر شده عبور کرده است.

میزان تولید محصولات کشاورزی از سقف عبور کرده

وی توضیح داد: امسال تولید بسیار خوب بوده است از این رو میزان تولید از سقف عبور کرده و باید اصلاحیه ای صورت بگیرد و ما مجوز لازم برای پرداخت بیشتر از سقف در قانون مصوب بودجه را بدست آوریم.

تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است

نوری قزلجه اظهار داشت: پس از اصلاح مجوز پرداخت ها صورت خواهد گرفت، درحال پیگیری این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر انجام شود البته تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است و بحث مطالبه تنها در مناطقی که دیرتر محصول برداشت کرده اند از جمله مناطق سردسیر کشور، بوجود آمده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بعد از رفع موانع قانونی و تامین منابع، مطالبات این گندم کاران نیز به سرعت پرداخت خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای