خبر فوری
شناسه خبر: 47751

انتقاد اتحادیه چای کشور از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی

اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه چای کشور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، از تخصیص‌نیافتن سهمیه واردات فصل پاییز و فروش اجباری چای داخلی انتقاد کردند.

 انتقاد اتحادیه چای کشور از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی؛ اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه چای کشور در این نامه تأکید کردند که منوط‌کردن واردات به خرید چای داخلی، مشکلات حقوقی و تجاری فراوانی دارد که منجر به برهم‌خوردن نظم بازار می‌شود.

در این نامه آمده است: «پس از نسخ نظام دستی ثبت سفارشات و سیستمی‌شدن آن، مقرر شده بود که سهمیه ثبت سفارش‌های قابل دریافت به صورت فصلی توسط وزارت جهاد کشاورزی به اطلاع اتحادیه و ذی‌نفعان واردکننده برسد. این اقدام معمولاً قبل از ورود به فصل اعلام می‌شد، اما تاکنون سهمیه فصل پاییز اعلام نشده و زمزمه‌هایی مبنی‌بر منوط‌نمودن واردات به خرید اجباری چای تولید داخل به گوش می‌رسد.»

فعالان صنعت چای در ادامه نامه خود یادآور شدند که واردات در قبال خرید چای داخلی از سال گذشته به عنوان یک امتیاز تشویقی و اختیاری در کنار روند طبیعی واردات تلقی می‌شد. اما منوط‌نمودن واردات به خرید چای داخلی، تعادل تأمین، تولید و مصرف چای را برهم زده و تعادل عرضه و تقاضای چای داخلی و واردات چای خارجی را با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد.

آنها همچنین تأکید کردند که دولت باید هرچه سریع‌تر برای نابسامانی پیش‌آمده در بازار چای چاره‌اندیشی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای