اهمیت تبلیغات در دنیای امروز! چرا کسبوکارتان بدون تبلیغات دیده نمیشود؟
آیا میدانید بدون تبلیغات، حتی بهترین محصول هم روی دستتان میماند؟ چرا اهمیت تبلیغات برای رشد تولید، برندسازی و افزایش فروش حیاتیتر از همیشه است

در دنیای امروز، تبلیغات دیگر یک انتخاب لوکس نیست؛ بلکه اهرمی حیاتی برای تولید، عرضه و شناساندن انواع کالاها در جهان به شمار میرود. کمتر کسی یا مجموعهای را در دنیا پیدا میکنید که از این تأثیر بیاطلاع باشد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ شرکتها و واحدهای تجاری و تولیدی سالانه میلیونها دلار هزینه میکنند تا فقط دیده شوند و در عرصه رقابت شدید باقی بمانند.
تبلیغات: موتور محرک رشد کسبوکار و برندسازی
اهمیت تبلیغات در پیشرفت و توسعه کسبوکارها انکارناپذیر است. تبلیغات میتواند بر روی آگاهی از برند، فروش و برندسازی تأثیر مستقیم بگذارد. همچنین، در جذب مشتریان جدید و افزایش میزان فروش نیز نقش محوری ایفا میکند. سالهاست که بحث برندسازی در دنیا مطرح است و برای یک کسبوکار موفق و ایجاد عرصه تولید و عرضه همیشگی در بازار، برندسازی حرف اول را میزند. برای بسط و گسترش این موضوع، تبلیغات همیشگی پایه و اساس هر برندی است.
در واقع، فروش مرحله درآمدزایی برای هر کسبوکاری است و در کنار تمام پارامترهای تأثیرگذار در فروش – مانند مزیت رقابتی، استراتژی قیمتگذاری درست، شناخت بازار هدف، محصولی باکیفیت و متمایز، و خدمات یکپارچه – تبلیغات نیاز مبرمی است.
انواع تبلیغات و پیامدهای غفلت از آن
تبلیغات انواع و ابعاد مختلفی دارد؛ از تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی گرفته تا تبلیغات دیجیتال در فضای مجازی.
حال اگر این تبلیغات برای یک کسبوکار وجود نداشته باشد، چه اتفاقاتی میافتد؟
- مشتری میداند چه نیازی دارد، اما خبر ندارد که محصول شما آن نیاز را رفع میکند.
- مشتری خبر ندارد که محصول شما نیاز او را بهتر، سریعتر و ارزانتر رفع میکند.
- مشتری خبر ندارد که ویژگیهای محصول شما چگونه است.
در نتیجه، محصول شما هرچند خوب، روی دستتان میماند. همچنین، اگر در عرصه کسبوکار تبلیغات انجام شود، اما در میانه راه متوقف شود، به کار لطمه میزند. توقف تبلیغات یعنی هدر رفت زحمات و دادههای قبلی. اینها گوشهای کوچک از تأثیرات تبلیغات در کسبوکار، برندسازی، جذب مشتری و ماندن در فضای تجاری و کاری جامعه است.
چرا مدیران ایرانی از اهمیت تبلیغات غافلاند؟
متأسفانه در کشور ما، و البته به دلایل گوناگون، بسیاری از مدیران تبلیغات را کالایی لوکس و غیرضروری میدانند. از طرفی، پس از مدتی که کالایشان مشتری خود را پیدا کرد، قید تبلیغات را میزنند و نمیدانند که در واقع به کار و تولید خود لطمه میزنند. حتی برندهای بزرگ و نامآشنا نیز بعد از مدتی، تبلیغات را فقط هزینهای صرف میدانند.
لازم است که با آموزش و آگاهیرسانی به مدیران ارشد شرکتها در مورد لزوم استفاده از سازوکارهای تبلیغاتی، بیش از پیش کار و تلاش شود.
بهخصوص در فضای امروز دیجیتال مارکتینگ که تمامی پلتفرمهای امروزی را تسخیر کرده، این نیاز بیش از پیش حس میگردد. در ادامه این سلسله مقالات، به موارد بعدی تأثیر تبلیغات اشاره خواهیم کرد.