خبر فوری
شناسه خبر: 55322

رضایت مردم از سازمان میادین؛ پشتوانه امنیت غذایی در بحران

بازدید دادستان تهران از سازمان میادین میوه و تره‌بار نشان داد که مدیریت توزیع کالاهای اساسی توانسته رضایت شهروندان را در ایام بحرانی جلب کند.

رضایت مردم از سازمان میادین؛ پشتوانه امنیت غذایی در بحران

آیا مدیریت توزیع کالاهای اساسی در شرایط بحرانی نمره قبولی گرفته است؟ حضور میدانی دادستان تهران و مسئولان ارشد جهاد کشاورزی در بازارهای پایتخت، از رضایت بالای شهروندان نسبت به عملکرد سازمان میادین میوه و تره‌بار در تأمین به‌موقع مایحتاج عمومی خبر می‌دهد؛ عملکردی که حتی در سخت‌ترین شرایط جنگی نیز آرامش را به سفره‌های مردم بازگرداند.

 

 

روایتی از آرامش بازار در روزهای سخت

مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در حاشیه بازدید مشترک مسئولان قضایی و اجرایی از میدان جلال آل‌احمد، ضمن تأکید بر اهمیت تکریم شهروندان گفت: «شنیدن رضایت مردم از نحوه توزیع کالاها در ایام دشوار، برای خادمان این سازمان در حکم بالاترین پاداش است. هدف ما در روزهای سخت، تنها تأمین کالا نبود، بلکه ایجاد ثبات در آرامش روانی خریدهای روزانه مردم بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق پیش از وقوع بحران، محقق شد.»

 

مثلث موفقیت: تأمین، توزیع و نظارت میدانی

جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران نیز با قدردانی از نقش کلیدی سازمان میادین میوه و تره‌بار در مدیریت بازار، اظهار داشت: «موفقیت در مدیریت شرایط جنگی حاصل سه ضلع تأمین، توزیع هدفمند و نظارت دقیق بود. در این میان، سازمان میادین توانست با عملکرد شبانه‌روزی، دسترسی آسان شهروندان به مایحتاج ضروری را تضمین کند.» وی با تأکید بر خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید کالاهای اساسی، به مردم اطمینان داد که هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین اقلام در دوران پساجنگ وجود ندارد.

 

خط و نشان دادستان برای محتکران و گران‌فروشان

علی صالحی، دادستان تهران، در جریان این بازدید با تقدیر از ایثارگری‌های مردم، بر ضرورت نظارت مستمر بر حقوق عامه تأکید کرد. وی با اشاره به وضعیت قیمت‌ها و وفور کالا در مراکز تحت مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار در مقایسه با بازار آزاد، گفت: «رضایت شهروندان از عملکرد این سازمان مشهود است، اما از سوی دیگر، دستگاه قضا با گران‌فروشان کلان و محتکران ارزاق عمومی با قاطعیت برخورد می‌کند.»

دادستان تهران هشدار داد که مطابق قانون «اخلالگران در نظام اقتصادی»، محتکران عمده با مجازات‌هایی از قبیل ۵ تا ۲۰ سال حبس، شلاق و ضبط اموال نامشروع مواجه خواهند شد و از شهروندان خواست هرگونه احتکار عمده را به دستگاه‌های قضایی و ضابطین گزارش دهند.

 

تداوم راه؛ هدف‌گذاری برای خدمات‌رسانی بهتر

در پایان، مدیرعامل سازمان تأکید کرد که مجموعه سازمان میادین میوه و تره‌بار با درس گرفتن از تجربیات گذشته، همچنان در حال شناسایی و رفع نقاط ضعف است تا در صورت تکرار شرایط سخت، کیفیت خدمات‌رسانی به تهرانی‌ها با سرعت و دقت بیشتری تداوم یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای