آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45295

وزیر اسبق جهاد کشاورزی رئیس بسیج مهندسین کشاورزی شد

​با حکم سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور، مهندس محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم به‌سمت رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور منصوب شد.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی رئیس بسیج مهندسین کشاورزی شد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی، محمدرضا اسکندری، وزیر اسبق جهاد کشاورزی اسبق، سیاست‌مدار و یکی از مدیران اجرایی است که در طول فعالیت خود، خودکفایی گندم را به‌عنوان عملکردی شاخص در کارنامه‌اش دارد.

اسکندری متولد سال 1338 بهبهان اهواز و دارای سه فرزند است. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کشاورزی از دانشگاه چمران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت (1379) است.


بیشتر بخوانید: مکلف شدن دستگاه‌های دولتی برای خرید مرغ آرین


 

وی فعالیت سیاسی خود را از سال 1358 با مسئولیت امور داوطلبین ورود به جهاد سازندگی در بدو تشکیل جهاد سازندگی آغاز و در سمت‌های اجرایی مختلفی در کشاورزی استان انجام وظیفه کرد و از سال 1368 تا 1376 ریاست سازمان جهاد سازندگی استان خوزستان را پذیرفت.

او همچنین مدتی در سمت مدیرعاملی موسسه جهاد سازندگی استقلال مشغول به کار بود و در سال‌های 1378 الی 1380 ریاست سازمان امور عشایر را برعهده گرفت.

اسکندری در سال‌های 381 تا 1384 و در ایام وزارت مهندس محمود حجتی به‌عنوان مجری طرح گندم، جشن خودکفایی گندم را رقم زد.


بیشتر بخوانید: بسته حمایتی و ترویجی برای احیای مرغ آرین


با پایان دولت هشتم محمد خاتمی و روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، وزارت جهاد کشاورزی به مهندس اسکندری سپرده شد و در دوران 4 ساله صدارت خود فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرد.

پس از آن اسکندری به مدت 12 سال مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بود و در این مدت حمایت بی‌چون و چرا از لاین مرغ آرین را در دستورکار خود قرار داد.

در آن دوران دکتر سیدمجتبی نوروزی (معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان دامپزشکی)، مدیریت هلدینگ کشاورزی پارس را برعهده داشت.

پس از اتمام کار دوران دولت دوازدهم، نام مهندس اسکندری در لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم وجود داشت؛ اما گردونه رقابت و لابی‌ها بیش از آن بود که حق وی احقاق شود. اسکندری پیش از این و از سال 1400 نیز سرپرست منطقه آزاد اروند بود.

مرسوم است که هر زمان اسکندری در وزارت جهاد کشاورزی یا نهادی نزدیک به آن، سمت می‌گیرد، شایعات وزیر شدن وی نیز قوت پیدا می‌کند؛ به‌ویژه اینکه دو تن از مدیران و معاونین سازمان اقتصادی کوثر (دکتر سید مجتبی نوروزی، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی و مهندس دماوندی‌نژاد، معاون وقت امور دام)، در دولت سیزدهم به‌سمت معاون وزیر جهاد کشاورزی منصوب شدند.

پیش از این دکتر محمدرضا جهانسوز این مسئولیت را برعهده داشت. خاطرنشان می‌سازد بسیج مستضعفین در حوزه‌های مختلف 17 وزارتخانه‌ کشور فعالیت دارد و به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای