آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44363

عملکرد درخشان بانک کشاورزی اصفهان در دو سال اخیر

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان به عملکرد سه ساله در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته این مدیریت در پرداخت تسهیلات، در مجموع موفق به پرداخت 188 هزار و 800 فقره تسهیلات جاری و سرمایه‌ای به مبلغ ۲۲۶،۸۷۹،۳۸۳میلیون ریال شده که رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.

عملکرد درخشان بانک کشاورزی اصفهان در دو سال اخیر

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ رضا جمشیدیان درباره پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی اظهار نمود: این تسهیلات در قالب بند (الف) تبصره 18، صندوق توسعه ملی، مکانیزاسیون، بهسازی و نوسازی مسکن، مردمی سازی یارانه‌ها، سرمایه در گردش محصولات زراعی، بذور گواهی شده، کمک‌های فنی و اعتباری، قرض‌الحسنه ازدواج، قرض الحسنه فرزند آوری، تبصره 16-کمیته امداد امام خمینی (ره)، تبصره 16-بهزیستی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

تامین مالی بخش کشاورزی رسالت اصلی بانک کشاورزی

او با بیان اینکه رسالت اصلی و تعریف شده بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی، تامین مالی بخش کشاورزی بوده و این بانک بازوی اجرایی دولت در تحقق حمایت های مالی از بخش کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: با مساعدت دولت نسبت به بخش کشاورزی و فعالان این عرصه، این بانک و به تبع آن مدیریت شعب استان اصفهان در انجام این رسالت ارزشمند عملکرد قابل دفاعی ارائه کرده‌اند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان افزود: در پرداخت تسهیلات طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، این مدیریت با پرداخت 7203 فقره و بالغ بر 13،862 میلیارد ریال تسهیلات در سال 1401 با کسب رتبه اول کشوری، در عبور از مقطع بحرانی حذف ارز نرخ ترجیحی پشتیبان اصلی فعالین زیربخش دامداری استان بوده است.

او اضافه کرد: این مدیریت در پرداخت تسهیلات بند (الف) تبصره 18 سال 1400 با پرداخت 172 فقره تسهیلات به مبلغ مجموع 4،955 میلیون ریال (حدود 109 درصد سهمیه تخصیصی) در ردیف رتبه‌های اول کشور در پرداخت تسهیلات این بند قرار گرفت.

جمشیدیان اظهار کرد: این مدیریت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی از عملکرد درخشانی در سال گذشته برخوردار بوده و بیش از 98 درصد اعتبار کمیته امداد و بیش از 88 درصد اعتبار بهزیستی را پرداخت نمود و در رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغالزائی کمیته امداد در بین سیستم بانکی استان قرار گرفته است.

او ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون نیز این مدیریت با پرداخت 1397 فقره تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲،۰۷۷،۹۴۷میلیون ریال نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در تحقق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در ارتقا ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدکننده بذر گواهی شده استان که در مقاطعی با نرخ سود ترجیحی 15 درصد پرداخت می شد، تاکید کرد: این تسهیلات نقش اساسی در افزایش بهره‌وری تولید محصولات زراعی و ارتقا کمی وکیفی محصولات تولیدی در سطح استان داشته است.

او ادامه داد: در بخش تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به اصفهان این مدیریت طی دو سال گذشته با پرداخت 364 فقره تسهیلات به مبلغ مجموع 16،655،604 میلیون ریال نهایت تلاش را در تحقق اهداف سفر و عملی کردن مصوبات داشته است.

جمشیدیان با بیان اینکه در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان و قرض الحسنه فرزندآوری این مدیریت با پرداخت 8104 فقره تسهیلات به مبلغ مجموع 8،250،300 میلیون ریال گام موثری در راستای اهداف طرح جوانی جمعیت و قوانین موضوعه برداشته است تصریح نمود: ایفای نقش این بانک با توجه به گستردگی شعب و وجود شعب روستائی که باعث تسهیل بیشتر در برخورداری قشر روستائی و عشایری از این تسهیلات شده، از اهمیت مضاعف و دوچندان برخوردار بوده است‌.

او اضافه کرد: در بخش تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستائی این مدیریت با پرداخت 836 فقره تسهیلات به مبلغ مجموع 1،504،000 میلیون ریال تسهیلات حامی قشر روستائی در مقاوم سازی مسکن آنها بوده و در راستای پایداری روستانشینی و بهینه ساختن شرایط اسکان در روستاها ایفای نقش کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پرداخت 153712 فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ مجموع 150،207،165 میلیون ریال طی سه سال گذشته به واحدهای کوچک و بزرگ فعال در زیربخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور وآبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان گام بزرگی در حمایت از اشتغال پایدار و حفظ و افزایش تولیدات محصولات مختلف کشاورزی و حرکت در مسیر توسعه پایدار در سطح استان محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای