سرپرست و رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی خبر داد
بانک کشاورزی در مسیر تحقق مدیریت منابع آب، خاک و انرژی
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی: بانک کشاورزی اولین بانک ایرانی است که اصول نظام بانکداری سبز را در راهبردها و برنامههای عملیاتی خود به اجرا گذاشته
اخبار سبز کشاورزی؛ وهب متقی نیا سرپرست و رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی اظهار داشت: بانک کشاورزی اولین بانک ایرانی است که اصول نظام بانکداری سبز را در راهبردها و برنامههای عملیاتی خود به اجرا گذاشته و در همین راستا، با همکاری دفتر عمران سازمان ملل (UNDP ) و تحت نظارت وزارت امور خارجه، پروژه بین المللی «بانکداری سبز در راستای رشد فراگیر و توسعه پایدار» را از سال 1392 آغاز و در سال 1397 با موفقیت به پایان رساند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقی نیا با بیان این مطلب اظهار داشت: رعایت اصول بانکداری سبز و حمایت از طرحها و پروژههای دوستدار محیط زیست، گامی اثرگذار در مقابله با مشکل گرمایش زمین و مدیریت تغییرات اقلیمی و چالش های مرتبط با این پدیده است و در همین راستا، پروژه بانکداری سبز در بانک کشاورزی برای انطباق خط مشی اعتباری بانک با توصیه ها و الزامات زیست محیطی و معیارهای بین المللی رشد فراگیر و توسعه پایدار و با هدف هدایت فعالیت های تولیدی و اقتصادی کشور در مسیر توسعه پایدار از طریق پرداخت صحیح و نظارت شده تسهیلات و تصویب طرح های منطبق با استانداردهای بین المللی اجرا شد.
ضرورت تحول دیجیتال در صنعت بانکداری
وی افزود: بانک کشاورزی همچنین در مسیر تحقق توسعه پایدار و به منظور مدیریت منابع آب، خاک و انرژی و افزایش راندمان تولید، از توسعه کشت های گلخانه ای، روش های نوین آبیاری، ترویج استفاده از بذور گواهی شده، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و طرح های دانش بنیان، حمایت و تسهیلات ویژه ای را با نرخ ترجیحی برای احداث و توسعه این طرح ها پرداخت می کند.
متقی نیا در ادامه با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در صنعت بانکداری و تاثیر مثبت آن بر سبک زندگی اقشار مختلف جامعه از جمله کشاورزان و دامداران، خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست،کاهش مصرف کاغذ، تقلیل تردد وسایل نقلیه در شهرها، کاستن از مراجعات حضوری به شعب بانک، سرعت و سهولت دسترسی جامعه به خدمات بانکی و کاهش تنش ها و استرس های مرتبط، از جمله مزایای اجرای سند تحول دیجیتال بانک کشاورزی است که با تفکر نوآوری باز، تدوین راهبردهای شعب، طراحی شعب فیجیتال، ایجاد خدمات غیرحضوری مبتنی بر پلتفرم و داده محور و بازنگری در برنامه راهبردی کسب و کار بانک، برنامه ریزی شده و درحال انجام است.
وی تصریح کرد: تحول دیجیتال جهشی نو در شیوه های ارزش آفرینی ایجاد کرده است و به طبع آن، تاثیر عمیقی بر زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، روش های خرید و فروش و سبک زندگی اقشار مختلف جامعه (اعم از کشاورزان و دامداران) دارد. نسل جدید فعالان حوزه کشاورزی، به فعالیت در فضای کسب و کار دیجیتال علاقمند هستند و بانک کشاورزی با ارائه خدمات در این فضا، نظیر ایجاد پلتفرم پالیز و سوپراپلیکیشن باران و نیز تعریف خدمات بانکی دیجیتالی نظیر چک و سفته دیجیتال، می کوشد تا رضایت این دسته از مشتریان را فراهم کند.
شایان ذکر است بانک کشاورزی علاوه بر تلاش برای رعایت اصول بانکداری سبز و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود نیز نگاه متعهدانه ای به حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار دارد و با حمایت مالی و کمک های بلاعوض، از توسعه این طرح ها پشتیبانی می کند.