خبر فوری
شناسه خبر: 55781

انتقاد تند فریدونی از زیدآبادی؛ «اگر می‌خواهی کسی را خراب کنی، از او بد دفاع کن»

واکنش و نقد علی فریدونی به اظهارات احمد زیدآبادی درباره نقش مسعود پزشکیان در مذاکرات؛ بررسی جایگاه رئیس‌جمهور در ساختار سیاسی ایران و تجربه مذاکرات جمهوری اسلامی با آمریکا.

انتقاد تند فریدونی از زیدآبادی؛ «اگر می‌خواهی کسی را خراب کنی، از او بد دفاع کن»

 احمد زیدآبادی: پیام رهبری، پررنگ کردن نقش رئیس‌جمهور بود

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: عده‌ای پیام آقای خامنه‌ای را به‌عنوان مقصر جلوه دادن آقای پزشکیان تفسیر کرده‌اند. رابطه دکتر پزشکیان با هر دو آقای خامنه‌ای، صمیمی و مبتنی بر اعتماد متقابل بوده و هست. این رابطه شباهتی به رابطه روحانی با رهبر پیشین جمهوری اسلامی ندارد.

 تأکید آقای خامنه‌ای بر نقش رئیس‌جمهور در موضوع مذاکره، یادآوری جایگاه وی در اداره امور کشور است؛ جایگاهی که برخی تصور می‌کردند با پررنگ شدن نقش آقای قالیباف، به‌کلی به حاشیه رانده شده است.

***

برای کسی که حتی هزینه‌هایش را از رهبر اصلاحات و اصلاح‌طلبان ساختاری جدا کرده و ادعای منورالفکری‌اش هفت آسمان را دریده است، واقعاً متأسفم که چنین تحلیل ساده‌ای نوشته است!

تا زمانی که مذاکرات در جریان بود، پزشکیان عملاً محلی از اعراب نداشت؛ به‌گونه‌ای که آن کودکِ نماینده (سخنگوی خمرهای سرخ!) و آن شیخ زجرکشیده در سعودی!؟ و نیز مش غضنفر استصوابی، از رسانه حکومتی «ج.ج» او را به خاطر نوشتن نامه به رهبر سوم مورد توبیخ قرار دادند!

حالا که قرار است نقطه عطفی در تاریخ سیاسی نظام ثبت و ضبط شود، او را به جلو رانده‌اند!؟ اگر رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی نفر اول اجرایی کشور است، پس تا امروز کجا بوده است؟

هر کس از اندک بهره هوشی برخوردار باشد و تاریخ مذاکرات جمهوری اسلامی با U.S را در طول این ۴۶ سال مرور کرده باشد، متوجه این فیلم تکراری و ملال‌آور خواهد شد.

بر این اساس، اگر نتیجه مذاکرات به نفع محور مقاومت و نیز ایران حاصل شود، مدال افتخارش نصیب ذوب‌شدگان در ولایت و باقرخان و هم‌قطارانش خواهد شد؛ اما اگر به هر علتی (عمدی یا غیرعمدی، از این سو یا آن سو) نتیجه مورد انتظار به دست نیاید، همه سنگ‌ها و کلوخ‌ها بر سر پزشکیان و وزیر خارجه‌اش شکسته خواهد شد.

همان‌گونه که مقصر ناکامی آن توافق مفید برای ملت (برجام) را روحانی و ظریف دانستند و همچنان به آنان ناسزا می‌گویند و حتی درخواست اعدامشان را دارند!؟ (عاقبت حق‌طلبی همین بود!)

برای ایضاح بیشتر موضوع، به سخنرانی رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکا (نظر رهبری و نظر خودش) در همین مجلس مراجعه کنید.

درباره دفاع زیدآبادی از پزشکیان و جایگاه او، به یاد دکتر شریعتی افتادم که گفت: «اگر می‌خواهی کسی را خراب کنی، از او بد دفاع کن!»

جناب دبیرکل ادوار تحکیم!

نه آن مواضع آوانگارد گذشته خودت و حزب متبوعت و نه این مواضع ژله‌ای امروزت! چراکه خود شما بارها به مشکلات ساختاری قانون اساسی اشاره کرده و از آن انتقاد کرده بودید.

مشهد، ۲۹ خرداد ۱۴۰۵

علی فریدونی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای