مدیریت هوشمند، برنامه جدید وزارت صمت برای تنظیم بازار
وزارت صمت برای مدیریت بازار کالاهای اساسی برنامه مدیریت هوشمند را اجرا می کند.
اخبار سبز کشاورزی؛ وزارت صمت برای مدیریت بازار کالاهای اساسی برنامه خود را ارائه کرد. در ان راستا صدیف بیکزاده، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت عنوان کرد: ابزارها و سیاستهای تنظیم بازار از حلقه اول (تولید) تا حلقه آخر (توزیع) با مدیریت هوشمند انجام میشود.
بیکزاده گفت: ابزارها و سیاستهای تنظیم بازار از بخش پولی و مالی گرفته تا کالاهای نهایی ومصرفی شکل هوشمند به خود گرفته است. سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تغییرات در یکی دو ماه اخیر علاوه بر تغییرات مدیریتی، تغییرات ساختاری را هم شامل میشود.
وی افزود: کارگروههایی در ساختار تشکیل شده است و سیاستها و تنظیم بازار از تولید تا توزیع شکل جدیدی به خود گرفته است و برنامه ریزی تولید، تنظیم تا نظارت در واقع زنجیره کامل در برنامه جدید تحت پوشش است.
بیکزاده گفت: اصلاح نظام قیمت گذاری -کنترلهای پیشینی و پسینی- در برنامه جدید دنبال میشود. وی افزود: سعی میشود قیمتها با توجه به اهمیت کالاها بر اساس کمترین دخالت تعیین شود. صدیف بیکزاده گفت: دستورالعمل جدید با مطالعات میدانی انجام شده است و سعی میشود به صورت سیستمی کنترل و نظارت شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: تمام تولید کنندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند و هر گونه افزایش قیمت رصد میشود. صدیف بیکزاده گفت: حلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرسها هستند.وی افزود: بحث خود تنظیمی و نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است.
گفتنی است، در شرایط کنونی مردم روز به روز بیشتر زیر بار گرانیها له میشوند و در این شرایط از مسئولان انتظار میرود که هر چه زودتر فکری به حال رفع این مشکل کند. برنامه وزارت صمت برای مدیریت هوشمند ازحلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع تحت نظارت بازرسها میتواند این مشکل را تا حدودی بهبود ببخشد.