خبر فوری
شناسه خبر: 47500

ساخت یک خودرو و شاسی کاملا ایرانی با قطعات و لوازم ایرانی

دور از چشم دزدان در ایران خودرو و سایپا+ ویدئو

ساخت یک خودرو و شاسی کاملا ایرانی با قطعات و لوازم ایرانی در یک انبار اجاره‌ای ۴۰متری توسط یک مبتکر ایرانی

دور از چشم دزدان در ایران خودرو و سایپا+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ فیلمی کوتاه از جوان فرهیخته و منتقد ملی کشور، احسان جابرزاده دیدم که در آن گزارشی از طراحی و ساخت یک خودرو و شاسی کاملا ایرانی با قطعات و لوازم ایرانی در یک انبار اجاره‌ای ۴۰متری که توسط یک مبتکر ایرانی (مهندس فرهادی) در شهر کوچک و محروم ایذه ساخته شده و به کرات از نظر فنی، ایمنی، سرعت، مصرف سوخت و... آزمایش شده، تصویر حرکتی و توضیح ارائه کرده است.

جابرزاده در رسانه عدالت‌خواهی خود تصاویری از خودروهای سایپا و ایران خودرو که به‌دلیل بی‌کیفیتی و ناکارآمدی باعث مرگ هموطنان شده و می‌شود و علاوه‌بر آن خودروهای آشغال چینی توسط دلالان و مافیا به چند برابر قیمت واقعی به ملت تحمیل می‌شود، گفت:

مهندس فرهادی سازنده این خودرو در تماس‌ها و مراجعات مکرر به مسئولان ارشد هیچ‌گونه حمایتی دریافت نکرده که هیچ، حتی مسئولان حاضر نشده‌اند در یک مرکز فنی، خودروی او را تست کنند، زیرا سودجویان و رانت‌خواران و پورسانت‌بگیران حاضر نیستند و اجازه نمی‌دهند خودرو مرغوب در ایران تولید شود.

دور-از-چشم-دزدان-در-ایران-خودرو-و-11سایپا

جابرزاده هشدار داده که مخترعین، مبتکرین، المپیادی‌ها، فرهیختگان فکری و... وقتی چنین برخوردی را می‌بینند مهاجرت را بر ماندن و تحمل بی‌عدالتی‌ها و دزدی‌ها و کوتوله‌سالاری‌ها ترجیح می‌دهند و فکرشان را با خود می‌برند.

آنوقت رسانه‌ها می‌نوسیند مهاجرین مرعوب غرب شدند و...، درحالی‌که فرد وقتی نمی‌تواند مدیران ارشد را به منطق وادارد مجبور به ترک وطن و نجات خود می‌شود.

دور از چشم دزدان در ایران خودرو و سایپا

خاطرنشان کنم یک دهه پیش، آقای جمشید آرین با ساخت چندین خودرو با طراحی‌های انقلابی و توجه به اصل خودروی الکتریکی با آلایندگی کم و البته با هزینه پایین، کاری درخور ستایش انجام داد و باوجود مشکلات فراوان و عدم حمایت دولت یک‌تنه توانسته از پس آن‌ها برآید.

خودروهایی چون مارس، سری خودروهای iEV، آریانا، سورن هیدروژنی و تیبای الکتریکی، ایستگاه شارژ و غیره ساخت که تصاویر آنها در آرشیو رسانه‌ها نشان از این دارد که جمشید آرین به‌تنهایی از کل صنعت خودروسازی ایران فعال‌تر و نوآورتر بوده و همت بالاتری دارد.

دور-از-چشم-دزدان-در-ایران-خودرو-و-سایپا3

اما متاسفانه او هم زمانی که متوجه شد کوتوله‌سالاری برشایسته سالاری ارجحیت دارد و دزدان نمی‌گذارند کشور پیشرفت کند خودرو خود را به رودخانه انداخت که تصویر این هم در آرشیوها موجود هست؛ زیرا متاسفانه حتی یک مقام ارشد و ذی‌ربط دولتی حاضر نشد خودرو را برای آزمایش و راستی‌آزمایی بپذیرد و نظر آرین را رد یا قبول کند؛ چراکه باید شهرداری تهران خودرو برقی وارد کند حالا چقدر پورسانت این‌ها می‌شود، بماند یا با پول همین خودروهای وارداتی می‌شود کارخانه تولید خودرو برقی احداث کرد، بماند و باید در نهایت تسلاها بر مبتکرین ما حاکم شوند.

دور-از-چشم-دزدان-در-ایران-خودرو-و-سایپا2

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای