معرفی کتاب «کارآفرینان بزرگ ایران چگونه میاندیشند؟»
کتابی برای آینده جوانان
امروز فضای کسب و کار عرصه مهمی است، زیرا منشأ و مبدأ تولید در جامعه است، عرصهای که محور اساسی تولید انواع کالاهایی است که مورد نیاز انسان است
اخبار سبز کشاورزی؛ امروز فضای کسب و کار عرصه مهمی است، زیرا منشأ و مبدأ تولید در جامعه است، عرصهای که محور اساسی تولید انواع کالاهایی است که مورد نیاز انسان است و افراد زیادی در آن مشغول کار و فعالیت هستند و در نتیجه کارآفرینی نیز جزو لاینفک آن قرار دارد.
مردان و زنان بسیاری در طول تاریخ با کارآفرینی خود سهم بزرگی در تولید کشور و در نهایت پیشرفت در صنایع گوناگون آن داشته و دارند؛ اما در این میان، زمانی فردی دلسوز، خلاق با ایدههای جذاب و تاثیرگذار مبادرت به درج و نگارش تاریخچه زندگی این افراد در قالب کتابی به نام «کارآفرینان بزرگ ایران چگونه میاندیشند؟» کرد تا همگان بهخصوص نوجوانان و جوانان در جریان پیروزیها و شکست این افراد قرار بگیرند و انگیزهای برای بهتر زندگی کردن، تلاش و کار برای کسب موفقیت داشته باشند و با الگو قرار دادن این کارآفرینان در راه کسب مهارتهای زندگی و کلید موفقیت در کسب و کار خود کوشا باشند.
خبرگزاری اخبار سبز کشاورزی بنا به رسالت خود گفتوگویی را با نویسنده این کتاب ارزشمند و تلاشهای ایشان در گردآوری مطالب آن انجام داده که در ادامه آن را مرور میکنیم، باشد که از این طریق ما هم سهمی هر چند کوچک در جهت اهداف ملی ایشان داشته باشیم.
درباره انگیزه چاپ کتاب توضیح دهید.
از سال ۱۳۹۶ در خدمت کارآفرینان بزرگ ایران بودم، تاکنون با بیش از ۱۲۰کارآفرین بزرگ صحبت کردم.
هدف من انتقال تجربه و راه موفقیت کارآفرینان بزرگ ایران و بیان داستان پیروزیها و شکستها آنان برای کارآفرین جوان کشور بود؛ سوالایی که میپرسیدم نیز درباره رموز موفقیت و داستانهای پیروزی شکست آنان بود.
از کارآفرینان میپرسیدم درباره اینکه اگر به ۲۰ سالگی برگردند چه میکردند، از اینکه اگر بخواهند نامهای برای جوانان بنویسند، چه میکنند. از نقطه عطفشان سوال میکردم و از برنامههایشان برای حال و آینده.
خوانندگان در این کتاب، با تجربیات، رموز موفقیت، داستانهای پیروزی و شکست، آرزوها و دغدغههای ۳۴کارآفرین بزرگ و رهبر موفق کسب و کار خانوادگی که رضا زمانی طی ۸ سال با ایشان گفتوگو نموده، روبهرو میشوند.
مدیران و بنیانگذاران برندهای بوتان، مهرام، بیک، گلرنگ، ایران رادیاتور، مولتی کافه، پریس، موکت همدان، کاله، الکتروکویر، دمنده، استراتوس، گروه مالی دانایان، توسعه صنعتی مشفق، کولر هوایی آبان، گروه صنعتی رازی، دژپاد، ایلیاکوثرپارس، تلاونگ، هلدینگ dnaunion، نوین زعفران، آرناحیات دانش، نیان الکترونیک، نگین تجارت فردوس، طرفه نگار، فناپ، تک ژن زیست، سحرخیز، عاج نو، مارکت تلنت، نوآوران رباتیک و پزشکی سینا، ژانوس، زیست تخمیر و پرسیس ژن پار.
استقبال جوانان از این کتاب چه میزان بود؟ و اینکه چه تاثیرگذاری داشته است؟
بازخورد خیلی خوبی گرفتم و این کتاب در عرض ۶ ماه به چاپ دوم رسید و از طریق انتشارات ققنوس در تمامی شهر کتابهای سراسر کشور هم توزیع شد.
در کنار کتاب چاپی، کارگاهها و رویدادهایی را برگزار کردم. در اتاق بازرگانی ایران و مجموعه استارتآپی و در قالب و عنوان رویداد «کارآفرینان بزرگ ایران چگونه میاندیشند» با کارآفرینان بزرگ در قالب پنلهای حضوری صحبت کردم و افراد زیادی آمدند و شرکت کردند و بازخورد خوبی داشت.
از طریق شبکههای اجتماعی متوجه این بازخورد هستم، از طرفی درمورد اینکه شرکتها در زمینه کارآفرینی چه فعالیتهایی میتوانند داشته باشند میتوان گفت که یکی ارتباط با کارآفرینان جوانتر و توسعه برنامههای خود است و از طرفی هم بحث نوآوری است و اینکه بتوانند در قالب ارتباط، زیستبوم نوآوری استارتآپی و دانشبنیان خودشان را توسعه بدهند و همزمان کسب و کار جوانان را هم توسعه بدهند و بتوانند با همکاری در قالب قراردادهای مشترک با جوانان مراکز نوآوری و شتابدهی ایجاد کنند.
پیج اینستاگرام: