خبر فوری
شناسه خبر: 55765

مدیرعامل توانیر: احتمال قطعی برق در تابستان وجود دارد

مدیرعامل توانیر از بهبود تأمین برق نسبت به سال گذشته خبر داد اما تأکید کرد نمی‌توان تضمین داد تابستان بدون قطعی برق سپری شود.

مدیرعامل توانیر: احتمال قطعی برق در تابستان وجود دارد

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وضعیت تأمین برق در سال جاری اعلام کرد که با وجود بهبود شرایط نسبت به سال گذشته و کاهش قابل توجه محدودیت‌ها، نمی‌توان تضمین داد تابستان بدون قطع برق سپری شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وضعیت شبکه برق کشور در سال جاری گفت: امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در تأمین برق تجربه شده و میزان محدودیت‌های اعمال‌شده در همه تعرفه‌ها حدود ۶۸ درصد کاهش یافته است.

محمد اله‌داد با بیان این که صنعت برق در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو بوده، اظهار کرد: در جریان جنگ ۱۲ روزه بیش از ۲ هزار نقطه از شبکه برق کشور مورد اصابت قرار گرفت و حدود ۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی، عمدتاً در بخش خصوصی، از مدار خارج شد که این مسأله در ابتدای تابستان، محدودیت‌هایی در تأمین برق ایجاد کرد.

 

کاهش محدودیت‌های برق نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به عملکرد صنعت برق در مدیریت شبکه افزود: با وجود خسارت‌های واردشده، کارکنان صنعت برق در سراسر کشور توانستند پایداری شبکه را حفظ کنند و میانگین خاموشی‌ها به کمتر از ۵۵ دقیقه رسید.

مدیرعامل توانیر تأکید کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته شرایط تأمین برق بهتر شده است؛ به‌گونه‌ای که میزان محدودیت‌های اعمال‌شده در همه تعرفه‌ها ۶۸ درصد کمتر بوده است.

به گفته وی، در حالی که سال گذشته در فصل بهار حدود ۲ میلیارد کیلووات ساعت محدودیت اعمال شد، این رقم امسال به حدود ۶۰۰ میلیون کیلووات ساعت کاهش یافته است.

 

عبور از تابستان بدون تضمین قطعی

اله‌داد با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای ماه‌های گرم سال گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، وضعیت مطلوبی در تأمین برق کشور داشته باشیم، اما ادعا نمی‌کنم که بتوانیم تابستان را بدون قطع برق بگذرانیم.

وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید برق کشور خبر داد و گفت: ظرفیت نیروگاهی کشور از مرز ۱۰۰ هزار مگاوات عبور کرده که بیش از ۵ هزار و ۲۵۰ مگاوات آن مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و این بخش رشد سه‌برابری داشته است.

مدیرعامل توانیر در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: برای عبور موفق از دوره اوج مصرف، لازم است حدود ۵ درصد از تقاضای برق کشور کاهش یابد.

به گفته وی، با ادامه همکاری مشترکان و مدیریت بهینه مصرف، امکان کاهش بخش قابل توجهی از بار غیرضروری شبکه نیز وجود خواهد داشت.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای