کاهش حقوق برخی بازنشستگان در خرداد؛ توضیح سازمان تأمین اجتماعی
علت واریز کمتر حقوق خرداد بازنشستگان چیست؟ سازمان تأمین اجتماعی کسر خودکار اقساط تسهیلات توسط بانکها را دلیل آن دانست.
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد کاهش مبلغ دریافتی برخی بازنشستگان در خردادماه به دلیل کسر خودکار اقساط خریدهای اعتباری توسط بانکهای عامل پس از واریز حقوق بوده و ارتباطی با میزان پرداختی این سازمان ندارد.
کسر اقساط بانکی از حقوق واریزی
سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به گزارش برخی بازنشستگان درباره کمتر بودن مبلغ دریافتی حقوق خردادماه توضیح داد که در مواردی، پس از واریز مستمری به حساب افراد، بانک عامل به صورت خودکار اقساط مربوط به خریدهای اعتباری، تسهیلات یا طرحهای خرید اقساطی از فروشگاهها را از حساب کسر میکند.
به همین دلیل ممکن است مبلغ نهایی که در حساب بازنشسته باقی میماند کمتر از رقم درج شده در فیش حقوقی باشد.
پرداخت حقوق مطابق فیش مستمری
به گفته این سازمان، تمامی پرداختها و کسورات از سوی تأمین اجتماعی دقیقاً بر اساس آیتمهای ثبتشده در فیش حقوقی مستمریبگیران انجام میشود و بانکهای عامل همان مبلغ را عیناً به حساب افراد واریز میکنند.
عدم دسترسی شعب تأمین اجتماعی به جزئیات بانکی
همچنین تأکید شده است که شعب و مراکز تماس سازمان تأمین اجتماعی به اطلاعات مربوط به برداشتهای بانکی یا جزئیات اقساط کسرشده دسترسی ندارند و این موضوع در حوزه خدمات و تسویههای بانکی قرار میگیرد.