آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46492

معرفی گربه سانان اگزوتیک

دور از ساوانای آفریقا و جنگل های بارانی آمریکای جنوبی، حیوانات عجیب و غریب سرزمین ما را دنبال می کنند. گربه‌های بزرگ برازنده، را می‌توان در فاصله کوتاهی از مرکز شهر ساراسوتا در پناهگاه‌های غیرانتفاعی مختلف و سایر امکانات حفاظتی یافت. مشتاق دیدار با همسایگان عجیب و غریب خود هستید؟ برای پیاده روی در سمت وحشی آماده شوید.

معرفی گربه سانان اگزوتیک

اخبار سبز کشاورزی؛ لایگرها و تیگون ها واقعی هستند - و قابل توجه هستند. لایگرها محصول ببر ماده و شیر نر هستند، در حالی که تیگون ها برعکس هستند، اما هر دو پنجه هایی به اندازه سر شما دارند و تیغه های شانه های عظیمی دارند که از ماهیچه های ضخیم بیرون زده اند. می‌توانید هر دوی آنها را فقط ۲ مایلی از کتابخانه فروتویل در زیستگاه گربه‌های بزرگ ساراسوتا ببینید.

زیستگاه گربه سانان بزرگ

لایگرها و تیگون ها واقعی هستند و قابل توجه هستند. لایگرها محصول ببر ماده و شیر نر هستند، در حالی که تیگون ها برعکس هستند، اما هر دو پنجه هایی به اندازه سر شما دارند و تیغه های شانه های عظیمی دارند که از ماهیچه های ضخیم بیرون زده اند. می‌توانید هر دوی آنها را فقط ۲ مایلی از کتابخانه فروتویل در زیستگاه گربه‌های بزرگ ساراسوتا ببینید.

بیش از 20 گربه بزرگ و در مجموع 350 موجود این ملک را، خانه می‌خوانند. این فهرست شامل یک پلنگ، ببر، شیر، گربه بنگال، یک کاراکال آفریقایی، یک سروال، یک پلنگ ابری، جگوار و یک پلنگ فلوریدا است. اندازه آنها از حدود 30 پوند  تا 1000، همه یک منظره گیرا را ایجاد می کنند.

کلایتون روزایر، پسر مؤسس غیرانتفاعی، کی روزایر، می‌گوید: «ما می‌خواهیم احساسات را به بازدیدکنندگان منتقل کنیم و از طریق آن آگاهی را افزایش دهیم. دیدن مردم در تعامل و عاشق حیوانات ممکن است تفاوت ایجاد کند.»

هنگامی که روزایر در 17 سالگی شروع به اجرا با شیرها و ببرها کرد، او جوانترین "معلم" گربه بزرگ - نه "آموزش" - در جهان بود. او اکنون ۴۴ ساله است و به‌عنوان نسل نهم خانواده‌ای که ریشه‌های سیرک و اجرای خود را به شوخی‌های دادگاهی در انگلستان برمی‌گرداند، مسئولیت عملیات را بر عهده گرفته است. پس از آن که پدربزرگش، دریک روزایر پدر، در سال 1960 در نمایش اد سالیوان با بازی خود "رزایر و تونی اسب شگفت انگیز" اجرا کرد، خانواده به ایالات متحده نقل مکان کردند.

حیوانات در میان انسانان

امروزه، بازدیدکنندگان گربه بزرگ می توانند یوگا را در میان حیوانات تمرین کنند یا غذا دادن به یک خرس یا ببر را تجربه کنند. همچنین لمورهای دم حلقه‌ای و روباه، روباه، میمون‌های عنکبوت و کاپوچین، گرگ، تنبل، پرندگان و بزهای عجیب و غریب نیز وجود دارند.

Rosaire که در میان حیوانات عجیب و غریب بزرگ شده است، در میان خانواده سلطنتی جنگل راحت است. او می گوید: «من زندگی وحشی دارم. حیوانات همان چیزی هستند که من دوست دارم. آنها خانواده من هستند. روزایر زخم هایی برای اثبات آن دارد.»

او می‌گوید: «وقتی تصادفی رخ می‌دهد، تقصیر انسان است و باید از آن درس بگیری. ساده ترین راه برای مقابله با آن استفاده از خوراکی ها است. غذاهای مورد علاقه شامل فیله گوشت خوک بدون استخوان یا گوشت گوزن است.»

هر حیوانی شخصیتی دارد. روزایر می گوید، میمون کاپوچینی به نام روبی از پرتاب میوه به سمت زنان لذت می برد زیرا آنها با جیغ بلندتری واکنش نشان می دهند. او اضافه می کند که زنان نیز ممکن است بخواهند قبل از آمدن به مرکز، از عطر صرف نظر کنند. روزایر می‌گوید: «شیر عطر را به‌عنوان یک چالش در نظر می‌گیرد و ممکن است روی آن‌ها ادرار کند تا آن‌ها را برای مالکیت علامت‌گذاری کند». اسپری حیوان می تواند به 12 تا 16 فوت برسد.»

پیشینه گربه های بزرگ

این گربه‌ها از پیشینه‌های مختلفی می‌آیند، از جمله صاحبان خصوصی که آموخته‌اند داشتن ببر در تئوری ایده بهتری نسبت به عمل است. برخی دیگر از باغ‌وحش‌های کوچک‌تری می‌آیند که بسته شده‌اند و حیوانات جایی برای رفتن ندارند.

با توجه به حفاظت در دستور کار، Rosaire قصد دارد در یک برنامه اصلاح نژادی به نام طرح بقای گونه ها شرکت کند که بر تضمین بقای گونه های در حال انقراض یا در معرض خطر از طریق پرورش آنها در اسارت تمرکز دارد.

روزایر می گوید: «لمورهای قرمز رنگ به شدت در خطر انقراض هستند و دو نفر در این محل به دنیا آمدند، که هیجان انگیز است. در این میان، افزایش آگاهی در میان نسل آینده از دوستداران حیوانات کلیدی است.

او می‌گوید: «اگر یک بچه ترک کند و بخواهد پارکبان یا دامپزشک شود، ما کاری برای کمک به دنیای حیوانات انجام داده‌ایم.»

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای