خبر فوری
شناسه خبر: 46642

دوئل عقاب های نر برای حفاظت از قلمرو+ ویدئو

زمانی که یک جفت عقاب شروع به ساختن لانه کند، ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا لانه آماده شود. جفت ها از یک سال به سال دیگر از یک لانه استفاده مجدد می کنند، بنابراین سرمایه گذاری قوی در لانه خود در اولین بار می تواند بعدا نتیجه دهد!

دوئل عقاب های نر برای حفاظت از قلمرو+ ویدئو

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در حالی که این رفتار باورنکردنی یک فعالیت جفت‌گیری رایج برای عقاب‌ها است، اما می‌تواند یک مبارزه تشریفاتی بین نرهایی باشد که از قلمرو خود دفاع می‌کنند. دو عقاب نر از ارتفاعی بلند پاهای خود را به دیگری قفل کرده و شروع به سقوط می کنند.

این مبارزه زمانی تمام می شود که یکی از عقاب ها با زمین برخورد کند یا با ول کردن پاهای حریف، از مبارزه کنار بکشد.در یک نکته کاملاً قابل ربط، عقاب ها گاهی اوقات فاصله را اشتباه ارزیابی می کنند و در بازی خود با گرانش به زمین برخورد می کنند.

در صورتی که از اولین شاهکار آکروباتیک ذکر شده در بالا خسته شده اید، عقاب ها چندین آداب جفت گیری دیگر برای تشدید رفتار خود دارند! همچنین یکی به نام "پرواز ترن هوایی" وجود دارد که در آن یک عقاب به سمت آسمان اوج می گیرد و فقط به پایین منحرف می شود و تکرار می کند. این یک نمایش زیبا از ارتباط و پیوند است که توسط حیوانات حتی زیباتر نشان داده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای