خبر فوری
شناسه خبر: 47925

هوش مصنوعی به حیوانات مرده در نمایشگاه صدا می دهد

موجودات می‌توانند از طریق تلفن همراه بازدیدکنندگان در موزه جانورشناسی، با صدا یا متن داستان‌های خود را به اشتراک بگذارند.

هوش مصنوعی به حیوانات مرده در نمایشگاه صدا می دهد

اخبار سبز کشاورزی؛ اگر بدن‌های مرده، اسکلت‌های جزئی و لاشه‌های پرشده که موزه‌ها را پر می‌کنند، کمی آرام به نظر می‌رسند، نترسید. در جدیدترین کودتا برای هوش مصنوعی، حیوانات مرده برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود، و حتی تجربیات خود از زندگی پس از مرگ زندگی تازه ای دریافت می کنند.

به بیش از ده ها نمایشگاه، از یک سوسک آمریکایی و بقایای یک پرنده دودو، تا یک پاندا قرمز پر شده و یک اسکلت نهنگ باله، هدیه گفتگو برای یک پروژه یک ماهه در موزه جانورشناسی دانشگاه کمبریج در روز سه شنبه اعطا خواهد شد.

تغییر تصور عمومی از هر حیوان

موجودات که به شخصیت‌ها و لهجه‌ها مجهز شده‌اند، می‌توانند از طریق تلفن همراه بازدیدکنندگان از طریق صدا یا پیامک با هم صحبت کنند. این فناوری به حیوانات این امکان را می‌دهد که زمان خود را در زمین و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستند، به امید معکوس کردن بی‌تفاوتی نسبت به بحران تنوع زیستی توصیف کنند.

جک اشبی، دستیار مدیر موزه گفت: «موزه‌ها از هوش مصنوعی به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما ما فکر می‌کنیم این اولین برنامه‌ای است که از دیدگاه شی صحبت می‌کنیم. بخشی از آزمایش این است که ببینیم آیا با دادن صدای خود به این حیوانات، مردم در مورد آنها متفاوت فکر می کنند یا خیر. آیا می‌توانیم تصور عمومی از یک سوسک را با صدا دادن به آن تغییر دهیم؟»

این پروژه توسط Nature Perspectives ابداع شد، شرکتی که در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی برای کمک به تقویت ارتباط بین مردم و جهان طبیعی است. برای هر نمایشگاه، هوش مصنوعی جزئیات خاصی در مورد محل زندگی نمونه، محیط طبیعی آن، و نحوه ورود آن به مجموعه، همراه با تمام اطلاعات موجود در مورد گونه هایی که آن را نشان می دهد، ارائه می کند.

این نمایشگاه ها لحن و زبان خود را متناسب با سن فردی که با آن صحبت می کنند تغییر می دهند و می توانند به بیش از 20 زبان از جمله اسپانیایی و ژاپنی صحبت کنند. پلاتیپوس یک لهجه استرالیایی دارد، پاندای قرمز به طرز ماهرانه‌ای هیمالیایی است و اردک مانند یک بریتانیایی به نظر می‌رسد. اشبی امیدوار است که بازدیدکنندگان از طریق گفتگوهای زنده با نمایشگاه‌ها، بیش از آنچه روی برچسب‌هایی که نمونه‌ها را همراهی می‌کنند، بیاموزند.

به عنوان بخشی از این پروژه، مکالماتی که بازدیدکنندگان با نمایشگاه ها انجام می دهند، تجزیه و تحلیل می شود تا تصویر بهتری از اطلاعات مورد نظر مردم در مورد نمونه ها به دست آید. در حالی که هوش مصنوعی تعدادی سوال مانند پرسیدن از نهنگ باله‌ای را پیشنهاد می‌کند که «درباره زندگی در اقیانوس باز به من بگو»، بازدیدکنندگان می‌توانند هر چیزی که دوست دارند بپرسند.

اشبی گفت: «وقتی با این حیوانات صحبت می‌کنید، واقعاً با شخصیت‌هایی مواجه می‌شوند، این تجربه بسیار عجیبی است. من با پرسیدن چیزهایی مانند "کجا زندگی می کردی؟" و "چگونه مردی؟" شروع کردم، اما در نهایت با سوالات انسانی بسیار بیشتری مواجه شدم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای