خبر فوری
شناسه خبر: 47941

کره ایی ها با سگ ها تنهایی خود را سپری می کنند

در کره جنوبی که پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در جهان را دارد و بیشتر جمعیت آن به تنهایی زندگی می‌کنند، سگ ها به اعضای خانواده‌ای نازپرور تبدیل شده‌اند.

کره ایی ها با سگ ها تنهایی خود را سپری می کنند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از نیویورک تایمز؛ سگ داستان ما دراز کشیده بود که در پتوی نخی پیچیده شده بود، دور آن را گل های رز سفید و ادریسی، مجسمه های فرشته، شمع و بخور روشن کرده بود. صفحه‌ای که روی دیوار نصب شده بود، عکس‌های او را نشان می‌داد. همراه 71 ساله او، کیم سون آئه، هنگام خداحافظی اشک هایش تشنج شد و سر و صورت او را نوازش کرد. در همسایگی، یونیفرم‌پوشان جوان برای سوزاندن او آماده شدند.

این مراسم مفصل و احساسی برای سگ پودل سفیدی به نام دالکانگ بود که با چشمان باز در یک سبد بید لانه کرده بود.

خانم کیم که 13 سال با دالکونگ زندگی کرد تا زمانی که به بیماری قلبی تسلیم شد، گفت: "او مانند ویروسی بود که من را با شادی آلوده کرد. ما خانواده بودیم."

سگ یا فرزند؟

چندی پیش، کره جنوبی اغلب به سرفصل های جهانی تبدیل شد و خشم گروه های حقوق حیوانات را برانگیخت؛ به دلیل سنت پرورش سگ برای گوشت. اما در سال های اخیر، مردم اینجا به سمت حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها گرایش پیدا کرده اند.

آنها در زمانی که بیشتر مردم کره جنوبی مجرد، بدون فرزند یا هر دو را انتخاب می کنند، به دنبال همنشینی هستند. اکنون بیش از دو پنجم کل خانوارهای کشور تنها از یک نفر تشکیل شده است.

این بیماری همه گیر همچنین کمک زیادی به ورود حیوانات خانگی به خانه ها کرد، زیرا مردم در خانه ها از سگ ها و گربه ها در پناهگاه ها و خیابان ها استفاده کردند.

اکنون از هر چهار خانواده در کره جنوبی یک نفر حیوان خانگی دارد که این رقم در سال 2010، 17.4 درصد بوده است و بیشتر آنها سگ هستند. (بر اساس نظرسنجی سال گذشته مرکز تحقیقات پیو، تعداد کره ها در مقایسه با ایالات متحده که حدود 62 درصد از خانه ها حیوان خانگی دارند، هنوز پایین است.)

کیم سو هیئون، دختر 41 ساله خانم کیم، که دو سگ بزرگ کرده اما هیچ برنامه ای برای بچه ها ندارد، گفت: «در این عصر بی اعتمادی و تنهایی، سگ ها به شما نشان می دهند که عشق بی قید و شرط چیست. یک کودک انسان ممکن است حرف بزند و عصیان کند، اما سگ ها شما را دنبال می کنند، گویی شما مرکز جهان هستید.»

رونق خدمات حیوانات خانگی

کیم کیونگ سوک، 63 ساله که داشوند (نژاد سگ) 18 ساله اش، کانگی، در همان روز جسدش سوزانده شد، با داکونگ موافقت کرد. او گفت: "وقتی از خانه خارج شدم، او مرا از در جلوی در دید تا اینکه در پشت سرم بسته شد. وقتی برگشتم، او همیشه آنجا بود، طوری دیوانه می شد که انگار از جنگ خارج از کشور به خانه می آیم."

رونق خدمات حیوانات خانگی چشم انداز شهری کشور را تغییر داده است. بیمارستان‌ها و مغازه‌هایی که از حیوانات خانگی تغذیه می‌کنند همه جا حاضر شده‌اند، در حالی که کلینیک‌های زایمان ناپدید شده‌اند، زیرا نرخ زاد و ولد در کره جنوبی به پایین‌ترین میزان در جهان رسیده است.

کره ایی ها با سگ ها تنهایی خود را سپری می کنند2در پارک ها و محله ها، کالسکه ها بیشتر برای حمل سگ هستند. مراکز خرید آنلاین می گویند که بیشتر کالسکه نوزاد برای سگ ها می فروشند تا برای نوزادان.

از نظر سیاسی، سگ ها منجر به یک مورد نادر از دو حزبی شدن در کشوری شده است که به طور فزاینده ای قطبی شده است. در ژانویه، قانون‌گذاران قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن، پرورش و قصابی سگ‌ها برای مصرف انسان با قدمت چند صد ساله این کشور ممنوع شد.

در حال حاضر، سگ ها اعضای خانواده ای هستند که برایشان ولخرجی می شود

سیم نا-جئونگ می‌گوید که یک ژاکت قدیمی 38 دلاری می‌پوشد اما برای لیام ژاکتی 150 دلاری خریده است، جیندویی که او چهار سال پیش از یک پناهگاه پذیرفته بود.

خانم سیم 34 ساله که قصد ازدواج یا بچه دار شدن ندارد، گفت: «لیام برای من مثل یک بچه است. من او را همانگونه دوست دارم که مادرم مرا دوست داشت. من غذای قدیمی را در یخچال می خورم و تازه ترین سینه مرغ را برای لیام ذخیره می کنم.»

مادرش، پارک یانگ سون، 66 ساله، گفت که از اینکه بسیاری از زنان جوان تصمیم گرفته اند بچه دار نشوند، احساس ناراحتی می کند. اما او گفت که لیام را به عنوان "نوه من" پذیرفته است.

در آخر هفته اخیر، مادر و دختر به شش خانواده دیگر پیوستند که سگ های خود را به پیک نیک به Mireuksa، یک معبد بودایی در مرکز کره جنوبی بردند. به اصطلاح اقامت در معبد راهی برای مردم عادی برای مراقبه و لذت بردن از آرامش صومعه است.

اکنون، برخی معابد خانواده‌ها را تشویق می‌کنند تا سگ‌های خود را همراه خود بیاورند. همه شرکت کنندگان، انسان و سگ، جلیقه و تسبیح خاکستری بودایی می پوشند.

کانگ هیون جی، 31 ساله، که اکتبر گذشته ازدواج کرد و با همسرش و دو پامرانین سفید در آنجا بود، گفت: "من بیشتر به سگ هایم وابسته هستم تا به شوهرم." همسرش، کیم سانگ باک، 32 ساله، با لبخندی شرمگین شانه هایش را بالا انداخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای