خبر فوری
شناسه خبر: 37130

هر کیلو مرغ 110 هزار تومان

یک کارشناس بخش کشاورزی با بیان این‌که دولت سیزدهم وعده داده بود که با تشکیل قرارگاه تخصصی مرغ قیمت‌ها را تحت کنترل می‌گیرد.

هر کیلو مرغ 110 هزار تومان

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سپهر کشاورزی؛ مهدی احمدی لفورکی با بیان این‌که صنعت مرغداری از سوء‌مدیریت رنج می‌برد، اظهار داشت: برای سامان‌یافتن بازار مرغ باید به مکانیزم عرضه و تقاضا توجه کرد و تا زمانی که به این امر مهم توجه نشود، وضعیت صنعت مرغداری همین خواهد بود.

احمدی لفورکی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکننده از فعالیت اقتصادی خود سود نبرد و به تولید هم ادامه بدهد. وقتی تولیدکننده‌ای با ضرر تولید کند، مسلماً دلالی در بازار ملک و سکه را به تولید ترجیح می‌دهد.

کار میدانی با شعار دادن منافات دارد

وی افزود: وزرای مختلفی طی سال‌های گذشته با وعده‌هایی نظیر اقتدار غذایی و… روی کار آمدند، ولی همه آگاهند که کار میدانی با شعار دادن منافات دارد و برنامه تا زمانی که روی کاغذ قرار دارد و عملیاتی نشود، فایده‌ای ندارد.

بازار دستور پذیر نیست

احمدی لفورکی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ارز 4200 تومانی را مایه رانت و فساد می‌دانستند و ادعا کردند که اگر این ارز را حذف کنیم، بازار به‌سامان می‌شود و در ادامه نیز سعی کردند قیمت مرغ را به‌صورت دستوری پایین نگه دارند، غافل از این‌که بازار دستور پذیر نیست. الان نیز ارز 4200 تومانی به ارز 28500 تومانی تبدیل شده که باز با ارز بازار آزاد حدود 49000 تومان فاصله دارد و این یعنی با ارز 28500 تومانی باز هم شائبه رانت و فساد هست.

وی در پاسخ به این‌که در شرایط فعلی راهکار تنظیم بازار مرغ را چه می‌دانید، اظهار داشت: دست‌برداشتن از قیمت‌گذاری دستوری، تعامل با تشکل‌ها و کارشناسان روی قیمت مرغ و تأمین به‌موقع و به وفور نهاده‌ها برای مرغداران راهکار تنظیم بازار مرغ است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای