خبر فوری
شناسه خبر: 46292

توانمندی زنان در پرورش پرندگان

مرغداری در پاکستان با مشارکت زنان شکوفا می شود

زنان مرغدار و توانمند از سراسر پاکستان در یک هتل محلی برای اولین "کنفرانس توانمندسازی زنان" با تمرکز بر پرورش پرندگان گرد هم آمدند.

مرغداری در پاکستان با مشارکت زنان شکوفا می شود

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ این کنفرانس که توسط شمسا هاشمی، کاپیتان سابق تیم کریکت پاکستان، سازماندهی شد، با هدف تشویق زنان به ورود به سرگرمی پرورش پرندگان و کمک به رفاه خانواده‌هایشان و در عین حال رشد اقتصادی انجام شد.

این رویداد شاهد بود که بیش از صد زن پرورش دهنده پرنده، از شهرهایی مانند کراچی، لاهور، اسلام آباد و فیصل آباد گرد هم آمدند تا پتانسیل های این صنعت در حال رشد را کشف کنند.

اویاری نوید شیخ، با همکاری مرکز ژنتیک پرندگان (BGC) این کنفرانس را برگزار کرد و از مشارکت فزاینده زنان در حمایت از خانواده خود از طریق پرورش پرندگان ابراز خوشحالی کرد.

نوید شیخ، با اعلام برنامه هایی برای مشارکت با امارات متحده عربی، متعهد به ارتقای دید زنان در این زمینه است.

BGC و کمک به پرورش دهندگان پرندگان

BGC که به دلیل ارائه خدمات ارزشمندی مانند آزمایش DNA برای تعیین جنسیت پرندگان مشهور است، در کمک به پرورش دهندگان پرندگان در جفت گیری موفقیت آمیز پرندگان خود نقش بسزایی داشته است. با وجود نوسانات نرخ ارز، BGC هزینه های ثابتی را برای خدمات خود حفظ کرده است.

زنان در بخش پرورش پرندگان، مشارکت خود را فراتر از پرورش پرندگان گسترش داده اند تا تجارت خوراک پرندگان، مکمل ها و داروها را نیز در بر گیرند.

ثنا طارق، دارنده مدال طلا در رشته حقوق، پس از سه سال کار در دادگاه، به پرورش پرندگان روی آورد.

طارق یک فروشگاه مکمل های غذایی پرندگان را اداره می کند و بر اهمیت بازاریابی و دیده شدن در این صنعت تاکید کرد. با رسیدن سود بالقوه به 140 درصد تنها در یک سال، طارق فرصت‌های بی‌نظیر موجود برای زنان در پرورش پرندگان را برجسته کرد.

این کنفرانس به عنوان یک پلت فرم مهم برای شناسایی و قدردانی از تلاش های زنان در این زمینه عمل کرد و از آنها خواست تا مشارکت خود را در بازار رو به رشد بیشتر گسترش دهند. با مشارکت فعال زنان، بخش پرورش پرندگان پاکستان در آستانه توسعه چشمگیر و موفقیت اقتصادی است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای