آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46295

فراموش کن آنها یک حیوان هستند

مقالات مربوط به دامداری از دهه 1970 نشان می دهد که صنعت همیشه این گونه به حیوانات فکر می کرده است: «حیوانات چیزی بیش از ماشین های سودآور نیستند».

فراموش کن آنها یک حیوان هستند

اخبار سبز کشاورزی؛ زمان تهیه گزارش در مورد کشاورزی دام، من در مورد تعبیرها بسیار فکر می کنم. هر زمان که صنعت گوشت همه چیز را یک‌طرفه توصیف می‌کند، احتمال زیادی وجود دارد که واقعیت 180 درجه برعکس باشد. گفته می شود که قفس کردن خوک های باردار در جعبه هایی به قدری کوچک که به سختی می توانند حرکت کنند استرس را کاهش می دهد و رفاه آنها را ارتقا می دهد.

این دروغ های صنعتی پیش پا افتاده و غیرقابل تعجب است. اما گاهی اوقات آنقدر زشت هستند که به نظر می رسد برای تمسخر این ایده طراحی شده اند که وقتی صحبت از حیوانات غیرانسانی می شود، حقیقت اصلاً معنایی دارد.

یک کمپین توسط شرکت United Animal Health مستقر در ایندیانا ایجاد شده است که نام آن خود یک تعبیر است. به عنوان یک شرکت تحقیقاتی "علوم حیوانات"، ماموریت آن "ایجاد ارزش برای تولیدکنندگان دام" است. در صنعت گوشت خوک، "sow research" به معنای مهندسی کردن خوک‌های ماده برای به دنیا آوردن هرچه بیشتر خوک‌های زنده در طول زندگی است.

هر خوک مادر در یک مزرعه کارخانه معمولی در یک قفس کوچک بی حرکت می شود، به طور مصنوعی تلقیح می شود و مجبور می شود پس از انباشته بچه خوک ها بستری به دنیا بیاورد که به سرعت در حدود شش ماهگی آنها را برده و ذبح می کنند.

در کتاب Porkopolis، الکس بلانشت، انسان‌شناس، توضیح می‌دهد که یکی از پیامدهای کاهش بارداری خوک‌ها این است که «بزرگ‌هایی که برای تامین مواد مغذی کافی برای جنین‌های داخل رحم بسیار بزرگ هستند» - به عبارت دیگر، بسترهای پر از گلوله‌های بیمار. بلانشت می‌نویسد: «به نظر می‌رسد در صنعت تقریباً غیرممکن است که با یک محدودیت مفهومی یا اخلاقی پیشنهاد شده برای ظرفیت تولید مثل بیولوژیکی خوک ها مواجه شویم».

این ایده که اندازه بستر باید دائماً رشد کند، آنقدر بدیهی تلقی شده است که حتی دانشمندان رفاه حیوانات، کسانی که بیشتر به سلامت بدن خوک اهمیت می دهند، معیار اصلی شرایط کشاورزی انسانی را در نظر گرفته اند که آیا خوک در سطوح بالا تولید مثل می کند یا خیر؟ هدف همه اینها استخراج ارزش بیشتر از بدن هر حیوان است، که برای صنعتی که پتانسیل رشد نسبتا کمی در ایالات متحده دارد مهم است.

طمع خام چگونه به عنوان عشق به تصویر کشیده می شود؟ مصرف کنندگان امروزی، که عمدتاً شهری هستند، تجربه مستقیم کمی با کشاورزی دارند و نام های مبهم نگران کننده ای از "کشاورزی کارخانه ای" شنیده اند - می خواهند به آنها گفته شود که با حیواناتی که می خورند مانند خانواده رفتار خوبی داشته اند. آنها باید متقاعد شوند که آنچه برای تجارت خوب است برای حیوانات نیز مفید است. من معتقدم که این حتی نحوه نگرش برخی از افراد در صنعت مزرعه کارخانه را به نقش خود شکل می دهد.

تصور اینکه چه چیزی در ذهن شخصی که آن تبلیغ را طراحی کرده است، می‌تواند سرگیجه‌آور باشد، که فکر می‌کنم دقیقاً همین نکته است. با تبلیغات فاشیستی نمی توان استدلال کرد. این به معنای ارائه یک واقعیت فریبکارانه است که باعث می شود عقل خود را زیر سوال ببرید.

مطمئناً، دقیقاً در لید، این مقاله از شماره سپتامبر 1976 Hog Farm Management کشاورزان را تشویق کرد که «فراموش کنند که خوک یک حیوان است» و «با او درست مانند یک ماشین رفتار کنند». در اینجا هیچ نکته ظریفی وجود ندارد: به خوانندگان دستور داده می‌شود که «از همان اصولی که در سازمان‌دهی صنعت در گرازها استفاده می‌کنند»، حیوانات خود را به‌عنوان «ویجت‌ها» ببینند و تولیدمثل آن‌ها را بر اساس تقویم سفت و سخت مدیریت کنند. برای کمک به این امر، کشاورزان نیازی به نگاهی فراتر از PREG-ALERT ندارند، یک فناوری که به راحتی در وسط مقاله تبلیغ می شود:

با PREG-ALERT، می‌توانید «اسراف‌کننده‌های خوراک» - خوک‌هایی که به اندازه کافی بچه‌دار نمی‌شوند- را از بین ببرید و «روی تولیدکنندگان بزرگ خود تمرکز کنید».

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای