خبر فوری
شناسه خبر: 47286

پایداری بازار مرغ تا چندماه آینده

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به پایداری نسبی در بازار مرغ گفت: تا چندماه آینده ذخیره داریم و مشکلی در این زمینه نداریم.

پایداری بازار مرغ تا چندماه آینده

به گزارش اخبار سبز کشاورزی، علی تیموری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی در مازندران اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های بخش کشاورزی که ۷۸ پروژه آن در هفته دولت افتتاح می‌شود از جمله خدمات این سازمان است و باید دست تولیدکننده‌ها را برای ایجاد شغل و تولید که به کمک به اقتصاد کشور را بوسید.

وی افزود: باید زنجیره تولید را توسعه داد و از هر آنچه که به تکمیل زنجیره کمک می‌کند، حمایت کرد.

تیموری تصریح کرد: در بخش دام و طیور، مازندران جزو استان‌های نمونه است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و تقویت ظرفیت‌ها باید الزام کار مدیران اجرایی باشد و قیمت مرغ یک پایداری نسبی در دولت در حال حاضر دارد که باید حمایت شود.

وی گفت: خوشبختانه در این حوزه تا چند ماه ذخیره داریم و مشکلی نیست و در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن صادرات مرغ و بیش از ۶۰ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم‌.

طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردات برنج داشتیم

تیموری افزود: در بحث برنج طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردات برنج داشتیم امادر سال گذشته سیاست دولت این بود که به دلیل کاهش قیمت برنج خرید در دستور کار قرار گرفت و واردات نصف شد و امسال همان برنامه ادامه دارد و خرید برنج از کشاورز هم داریم.

وی گفت: قیمت مناسب برنج در هفته آینده بعد از تشکیل شورا در مجلس اعلام خواهد شد و بعد از مشخص شدن قیمت می‌توان برای واردات و خرید تصمیم گیری کرد.

وی افزود: بحث تولید گندم در مازندران مختصر است اما امسال با خرید صورت گرفته به مرز خودکفایی رسیدیم و امیدوارم در دولت جدید این روند ادامه داشته باشد چون بکی از کالاهای استراتژیک است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای