خبر فوری
شناسه خبر: 46188

شرکت‌های دانش بنیان زیر چتر حمایتی وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با اعتقاد به نقش بی‌بدیل شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش تولید، کاهش هزینه تمام شده و مقرون به صرفه کردن تولیدات کشاورزی در بازار عرضه و تقاضا صبح امروز با حضور در نمایشگاه آباد ایران از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

شرکت‌های دانش بنیان زیر چتر حمایتی وزیر کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی؛ در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه با دقت نظر به توضیحات مدیران غرفه‌ها توجه کردند. محمدعلی نیکبخت در این دیدار نظراتی به این شرح ارائه داد:

-نخبگان و دانش و فناوری‌های‌ تولیدی‌ آنان عامل پیشران برنامه‌های توسعه‌ هستند. در جهت‌گیری و رویکردهای جدید‌ وزارت جهاد کشاورزی که با نگاه تحولی و به استفاده از ظرفیت‌های مغفول و استفاده نشده و‌ جبران خلأها تمرکز شده است، دانش بنیانی نقشی اساسی دارد.

شرکت‌های دانش بنیان زیر چتر حمایتی وزیر کشاورز 2

ماموریت به تات

-سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی‌ موظف به حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان در سه مرحله تولید دانش،‌ انتقال دانش و به‌کارگیری و مصرف دانش در کشاورزی‌ است.

ممنوعیت دولت از رقابت با بخش خصوصی

-در زمینه‌ تولید دانش‌ در حوزه‌هایی که بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان ورود‌ و اعلام آمادگی کرده‌اند، بخش دولتی مجاز به‌ ادامه تولید و رقابت با شرکت‌ها نیست و باید فقط از شرکت دانش بنیان‌ حمایت کند.

شرکت‌های دانش بنیان زیر چتر حمایتی وزیر کشاورز 4

ترویج براساس عمومیت بخشی مصرف فناوری

 -ترویج دولتی و موسسات وابسته‌ وزارت باید مروج و مبلغ دانش و فناوری‌های تولیدی بخش خصوصی باشند و معیار ارزیابی عملکرد مدیران ترویج براساس عمومیت بخشی مصرف فناوری‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی است.

رسیدگی به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان توسط تات

 -وزیر جهاد در تماس تلفنی‌ با رئیس تات، وی را موظف به رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و حمایت‌های ویژه از آنها نمود .

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای