خبر فوری
شناسه خبر: 47768

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «فارم تک» در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی:

کشاورزان اطلاعات خود را روزآمد کنند

شرکت دانش‌بنیان فارم‌تک که در حوزه هوشمندسازی گلخانه‌ها فعالیت می‌کند در نمایشگاه آیفارم امسال سیستم پایشی جدیدی را به نمایش گذاشته است.

کشاورزان اطلاعات خود را روزآمد کنند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سیدعلی مرعشی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فارم‌تک، در این باره توضیح می‌دهد فارم‌تک یک سیستم پایش هوشمندی برای گلخانه‌ها تولید کرده است که شامل بخش سخت‌افزاری و اپلیکیشن نرم‌افزاری است.

ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت گلخانه‌ها با سیستم پایش هوشمند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فارم‌تک افزود: این سیستم به کشاورزان اطلاعات دقیقی از وضعیت گلخانه ارائه می‌دهد تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و از هر مکانی به وضعیت گلخانه خود نظارت داشته باشند.

مرعشی درباره حضور فارم‌تک در نمایشگاه آیفارم تهران گفت: تکنولوژی‌های جدید نیاز به فرهنگ‌سازی دارند. در نمایشگاه آیفارم و همایش‌هایی که برگزار کردیم، جلسات آموزشی ترتیب دادیم تا کشاورزان با مزایای این تکنولوژی‌ها آشنا و از آنها بهره‌مند شوند.

کشاورزان اطلاعات خود را روزآمد کنند 2

از دیگر نقاط دنیا عقب هستیم

وی درباره مشکلات موجود در این صنعت گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما نبود شناخت کشاورزان از این تکنولوژی و عادت داشتن به روش‌های قدیمی است. در ایران در زمینه کشاورزی چندین سال از دیگر نقاط دنیا عقب هستیم و لازم است که جهشی در این زمینه اتفاق بیفتد. گلخانه‌داران اگر بتوانند خود را به‌روز کنند، می‌توانند سطح درآمد و عملکرد خود را به شدت افزایش دهند.

تحریم‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌ها با ایران کار نکنند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فارم‌تک همچنین به نوسانات ارزی و تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: تجهیزات ما الکترونیکی است و تحت تأثیر نوسانات ارزی قرار می‌گیرد، اما به دلیل ارزش افزوده‌ای که در داخل کشور ایجاد می‌کند، این نوسانات تأثیر چندانی بر فعالیت ما ندارد. با این حال، تحریم‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌ها با ایران کار نکنند یا با هزینه‌های گزاف وارد ایران شوند که رفع تحریم‌ها می‌تواند صرفه‌جویی ارزی برای کشور باشد.

در پایان، مرعشی از گلخانه‌داران خواست تا دانش خود را روزآمد کنند و با ظرفیت‌های جدید آشنا شوند.

وی گفت: با یک هزینه اندک و شناخت کوچک می‌توانند سطح بهره‌وری گلخانه را افزایش داد که این می‌تواند اتفاق خوبی برای کشاورزی ایران رقم بزند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای