خبر فوری
شناسه خبر: 32818

قیمت گندم در انتظار اعلام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران: در جلسه شورای قیمت‌گذاری و با اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در ششم اردیبهشت، قیمت گندم مشخص شده

قیمت گندم در انتظار اعلام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: در جلسه شورای قیمت‌گذاری و با اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت، قیمت گندم مشخص شده و منتظر اعلام رسمی آن توسط رئیس این شورا، یعنی وزیر (سرپرست) جهاد کشاوری هستیم.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی عنوان کرد: طبق قانون بعد از تصمیم‌گیری درمورد قیمت، رئیس شورا یک هفته مهلت دارد که آن را رسما اعلام کند و اگر ظرف یک هفته آن را اعلام نکرد مصوبه شورا از اعتبار ساقط خواهد شد و باید جلسه دیگری برای این منظور برگزار شود.


بیشتر بخوانید: گندم با قیمتی بالاتر از واردات خریداری می‌شود


وی افزود: با توجه به این قانون، حداکثر تا روز چهارشنبه 13/ 2/ 1402 رئیس شورا که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی است باید قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند.

ایمانی به دلیل رعایت مقررات شورا از اعلام قیمت تعیین شده در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی خودداری کرد، اما گفت این قیمت بعد از بررسی‌های کارشناسی در کمیته‌های فنی پیشنهاد شده و اعضا بر سر این قیمت به توافق رسیده‌اند.

وی گفت: هر چه قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر باشد به نفع امنیت غذایی جامعه و در جهت حمایت از کشاورزان نخواهد بود.

اخیرا سیدمحمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در برنامه «صف اول» صدا و سیما اعلام کرده است که قیمت مناسب برای خرید گندم کشاورزان 17 هزار تومان است و طبق شواهد به نظر می‌رسد که قیمت تصمیم‌گیری شده در شورای قیمت‌گذاری نیز همین باشد.

حال باید منتظر ماند که سرپرست جهاد کشاورزی در مهلت قانونی قیمت گندم را اعلام خواهد کرد یا نه و باید منتظر اتفاقات دیگری در قیمت‌گذاری گندم بود.

حسین کاظمی - خبرنگار و روزنامه نگار بخش کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای