خبر فوری
شناسه خبر: 35678

دولت علیه گندمکاران

40 روز است که گندم خود را برداشت کرده‌ و به دو سیلو در منطقه در آزادگان تحویل داده‌ایم، اما هنوز ریالی بابت گندم تحویل داده شده، دریافت نکرده‌ایم.

دولت علیه گندمکاران

یک گندمکار دشت آزادگان در تماس با اخبار سبز کشاورزی ضمن گلایه از دولت به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی گندم، می‌گوید: در منطقه دشت آزادگان در استان خوزستان ده‌ها گندمکار مانند من پس از 9 ماه دوندگی، کاشت، داشت و برداشت و هزینه فراوان و رفتن زیر بار بدهی، اینک 40 روز است که محصول گندم خود را برداشت کرده‌ و آن را به دو سیلوی منطقه تحویل داده‌اند؛ در حالی که تاکنون ریالی بابت گندم تحویلی دریافت نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید: قیمت پایین گندم، آرد و نان را کمیاب کرد


بدقولی دولت

وی می‌گوید: این بدقولی دولت در حالی است که کمباین‌دار برداشت‌کننده گندم، کامیون‌دار، تریلر حمل‌کننده محصول و کارگران همگی حق‌الزحمه خود را به‌صورت نقدی از کشاورزان دریافت کرده‌اند.

این کشاورز بدهکار می‌گوید: زمانی‌که از بانک وام می‌گیریم، در صورت دیرکرد باید جرمه و حق تاخیر بپردازیم؛ اما دولت بابت تاخیر خود در پرداخت حق الزحمه کشاورزان، نه عذرخواهی می‌کند و نه جبران مافات.

اعتراض به قیمت پایین گندم

وی ضمن اعتراض به قیمت پایین 15 هزار تومانی برای خرید تضمینی هر کیلو گندم، آن را ناعادلانه می‌داند و می‌گوید: گندمکاران استان خوزستان همگی از دولت طلبکار هستند و تنهاد عده معدودی 30 درصد از کل مبلغ گندم فروخته شده را دریافت کرده‌اند.

این گندمکار دشت آزادگان پیش‌بینی می‌کند که در صورت ادامه این روند زارعین منطقه یا کشت خود را محدود می‌کنند یا از فروختن گندم به دولت سرباز می‌زنند.

دیدگاه تان را بنویسید

  • علیرضا پاسخ به نظر

    خداییش راست میگه و واقعا دولت خبر داره ساقه طلایی که از گندم درست میشه دویست گرم مصرف گندم نداره در عوض گندم نصف قیمت ساقه طلایی نمی ارزه واقعا ارزش کشاوز چقد پایین و بی ارزشه قیمت کمتر از 20000نا عادلانه است

چندرسانه‌ای